Tailor Store vinner silver i Barcelona

Vid den årligen återkommande konferensen, Global E-commerce Summit, som i år äger rum i Barcelona den 23-25 maj, utsågs i går kväll de bästa e-handelsföretagen i europa. Tailor Store, från Helsingborg, kom på en hedrande andraplats. Vinnare blev thomann.de från Tyskland och på tredjeplas kom det danska företaget nemlig.com. För att stimulera e-handlare över hela europa utser varje land sitt bästa e-handelsföretag som sedan får tävla mot varandra och inför en jury presentera sin verksamhet. Tailor Store representerade Sverige efter att ha blivit utsett till Sveriges bästa e-handelsföretag av organisationen Svensk Distanshandel i november 2010.

Juryn lade särskild vikt vid att Tailor Store lyssnar mycket på sina kunder och att kunderna får exakt den produkt de vill ha genom att själv designa sina plagg i den unika e-handelslösningen. Juryn noterade också det samhällsansvar som Tailor Store tar genom det stora engagemang man visar i det lokala samhället på Sri Lanka där produktionen sker i eget skrädderi med 430 anställda.

Tailor Store utsågs även till Sveriges bästa e-handlare av Svensk Handel och Dagens Handel vid Retail Awards 2011 i mars tidigare i år.

• global e-commerce summit

Tailor Store låter kunden designa sina kläder själv - online.  Skjortor, pikétröjor och chinos är de stora produktgrupperna.  Produktionen sker i eget skrädderi i Sri Lanka.

För frågor och ytterligare information om Tailor Store Sweden kontakta gärna

Jan Höjman