Silja Lines nya logga för Rock The Boat, illustrerad av Dregen och Mattias Frisk.

Dregen och Mattias Frisk har illustrerat nytt artwork för Rock The Boat

Dregen, känd från Backyard Babies och The Hellacopters har tillsammans med den välkända illustratören och konstnären Mattias Frisk skapat ett nytt artwork för Silja Lines Rock The Boat-kryssningar.

Samarbetet är ett startskott inför Sveriges största rockfestival, Sweden Rock där Silja Line är Official Partner. Tillsammans med Silja Line kommer Dregen under de fyra festivaldagarna göra en "take over" av Silja Lines sociala medier där man får följa med Dregen under hela festivalen.

Skapandeprocessen har även blivit en mini-serie där man får följa Dregen och Mattias från idégenerering till färdigt Artwork. Serien publiceras i tre avsnitt med start 24 maj.

"Det har varit skitkul att tillsammans med Mattias, skapa och illustrera ett helt nytt artwork för Silja Line och deras Rock The Boat-kryssningar som drar igång igen i höst. Mattias är hur grym som helst, och jag är supernöjd med vårt resultat. Det blir extra roligt att ta med loggan till Sweden Rock och sen ombord, då jag kommer att DJ:a under första Rock The Boat-kryssningen i höst", säger Dregen.

Se första avsnittet nedan: