United Colors of Benetton återvänder till Estland

United Colors of Benetton återvänder till Estland

Benetton Group har nyligen ingått partnerskap med Tallink Grupp för distribution av varumärket på den estniska marknaden. Den första nya Benettonbutiken öppnar redan i november i det helt nya T1 Mall of Tallinn. Från och med våren 2019 kommer Benettonprodukterna även att finnas tillgängliga i modebutikerna ombord på Tallinks fartyg som trafikerar Östersjön.

"Benetton är ett varumärke som är globalt älskat av många, inklusive ester, så vi är glada över att vi, genom den nya butiken, kan återföra varumärket till den estniska marknaden", säger Aimar Pärna, Head of Tallink Duty Free.

"Placeringen av vår första butik i det nya köpcentret T1 samt konceptet, som återspeglar varumärkets senaste flaggskeppsbutik på Londons Oxford Street, har båda blivit noggrant utvalda i partnerskap med Benetton och passar perfekt för re-lanseringen av varumärket i Estland", avslutar Pärna.

Vi är mycket glada över vårt samarbete och ser fram emot att arbeta med en sådan prestigefylld partner för att återuppta United Colors of Benetton i Estland, säger Benetton Group.

I den nya butiken på 440 kvadratmeter hittar konsumenter alla Benettons berömda dam, herr- och barnkollektioner. Butiken är utformad enligt det senaste butikskoncept: informellt, högteknologiskt och med färgglada stickade kläder för att erbjuda en ultimat Benetton-upplevelse.