Sängklädesmärket Midnatt lanseras nu hos Tambur

Inredningsbutiken Tambur inleder nu ett samarbete med svenska sängklädesvarumärket Midnatt. Tambur är ett butikskoncept med målet att erbjuda moderna produkter i hög kvalitet från välkända varumärken och nya spännande uppstickare.

Midnatt är ett ungt svenskt varumärke, lanserat 2017, som gör sängkläder i ekologisk bomull. Företagets två grundare Josephine Blix och Louisa Hammarbäck har båda en bakgrund som journalister och har jobbat ihop på flera olika magasinsredaktioner. Senast som chefredaktör och redaktionschef på Plaza Interiör.

Företagets ambition är att erbjuda sängkläder med en samtida look där färger och mönster kan kombineras precis som man önskar. Sängkläderna har en stentvättad finish vilket ger en vacker struktur och en naturlig mjukhet.

Vi har spanat på Midnatt ett tag och tycker verkligen att de skapat ett unikt utryck med sin kollektion! Att sängkläderna även är tillverkade av ekologiskt bomull gjorde valet av Midnatt givet när det nu var dags att utöka sortimentet till att omfatta även sängkläder. - Anders Widegren, Tambur

Prisexempel.

Bäddset för enkelsäng: 600 kr
Underlakan för dubbelsäng  550 kr

• Nya produkter, tjänster

Tambur är ett inredningsföretag med butik på Folkungagatan 85 i Stockholm. Företaget grundades 2015 med målsättningen att skapa en unik mix av dekorationsföremål, bruksföremål och möbler från fristående formgivare och etablerade varumärken. Tambur har ett utpräglat hållbarhetstänk vilket tydligt avspeglas i butikens sortiment.