Vegetabiliskt garvat läder, massiv ek, och stål i fokus för Scandinavian Design Factory

Scandinavian Design Factory utökar sin kollektion med köksprodukter i naturmaterialen vegetabiliskt garvat läder, ek, och stål. Nyheterna lanseras i samarbete med inredningsbutiken Tambur

Scandinavian Design Factory utökar sin kollektion med innovativa produkter för köket tillverkade i naturmaterial. Först ut är en ficka för köksredskap och bestick tillverkade i vegetabiliskt garvat läder från Tärnsjö garveri.

”Vi ser en ökad medvetenhet om vikten av att konsumera produkter tillverkade på ett hållbart sätt. Till gagn för den egna hälsan, såväl som för planeten. Många av de produkter som idag återfinns i våra kök är tillverkade av olika plastmaterial samtidigt som rönen om riskerna med plast duggar tätt. Med köksfickorna visar vi att det faktiskt går att kombinera form och funktion med närproducerat och hållbart. - Anders Widegren

Köksfickorna är formgivna för att passa de flesta knopp- och redskapslisterna på marknaden.

Utöver köksfickorna lanseras en redskapslist anpassad till att förvara köksfickorna, såväl som andra frekvent använda köksredskap och grytor.

Sist ut är en uppdaterad variant av Scandinavian Design Factorys magnetlist Knife Catcher som nu även finns i Svartbetsad EK.

Nyheterna visas idag fredag 17/2 på inredningsbutiken Tambur i Stockholm.

Produkterna är formgivna av Anders Widegren & Martin Eckerberg

Rekommenderat utpris

Köksfickor: 900 kr
Redskapslist: 800 kr
Magnetlist Svartbetsad Ek: 1100 kr

Scandinavian Design Factory är ett svenskt företag grundat 2008.
Mer info på www.ScandinavianDesignFactory.com

Instagram, Facebook, Pinterest, tamburstore.se

Tambur är ett inredningsföretag med butik på Folkungagatan 85 i Stockholm. Företaget grundades 2015 med målsättningen att skapa en unik mix av dekorationsföremål, bruksföremål och möbler från fristående formgivare och etablerade varumärken. Tambur har ett utpräglat hållbarhetstänk vilket tydligt avspeglas i butikens sortiment.