Invigning 24 maj av tandläkarmottagning i Åsa

En av Sveriges mest erfarna tandläkare inom estetisk tandvård inviger sin nya mottagning med Öppet Hus i Åsa den 24 maj 15:00 - 17:00.

År 2002 var Calle Hagman med och grundade Swedish Academy of Cosmetic Dentistry, SACD, en kvalitetsdrivande, non-profit organisation för utbildning av tandläkare och tandtekniker. Sedan dess har attityden till estetisk tandvård svängt 180 grader. Idag förstår alla värdet av ett friskt vinnande leende på jobbet, i relationerna och för självkänsla.

Calle Hagman har nu lämnat styrelsearbetet i SACD men har därför inte slutat att utbilda sig på kurser hemma och utomlands.

Kompetens och intresse för estetisk tandvård, ja. Men allmän tandvård är det som Calle Hagman huvudsakligen bedriver.

Allmänhetens krav på friska vackra tänder har tvingat fram nya metoder och material som också kommer allmän tandvård till nytta. Ingen accepterar idag svarta fula fyllningar eller snedställda tänder modell/1950.

För Calle Hagman är all tandvård estetisk tandvård. Metoder och kompetens från området spiller över och förbättrar den allmänna tandvård som dominerar Calle Hagmans vardag; karies, tandlossning, reparation av slitna eller missfärgade tänder, förebyggande tandvård och det allt populärare sättet att reglera tänder ”utan räls” .

Officiell invigning klockan 16:00 av Praktikertjänsts styrelseordförande tandläkare Anders Jonsson.

När Anders Jonsson klipper bandet och inviger Hagmans Tandvård i Åsa är det samtidigt en yttring av Praktikertjänsts satsning utanför storstäderna, en service som ger invånarna i närområdet chansen att välja en privat vårdgivare med ”storstadskompetens”.

Att slippa åka långa vägar till tandläkaren ger inte bara miljöfördelar; ett utökat serviceutbud och bättre valmöjligheter gör mindre orter som Åsa ännu mer attraktiva att flytta till.

Välkommen den 24 maj!

Passa på att träffa Calle Hagman, tandläkaren som varit med om att öppna svenska folkets ögon för betydelsen av en snygg, individuell och frisk mun. Eller ring honom för en intervju. Tel 0705 28 33 11.

Foton för fritt förfogande och med patientens medgivande, bifogas. De visar:

• Tandläkare Calle Hagman och tandsköterska Britt-Marie Johanssen
  • Patient Emmelie Karlsson före tandreglering
  • Patient Emmelie Karlsson efter tandreglering.

Samtliga bilder: Foto Calle Hagman.

Fler fallbeskrivningar på www.callehagman.se

Adress

Hagmans Tandvård i Åsa
Åsa Stationsväg 3
439 55 Åsa
Tel 0705 28 33 11.

calle@callehagman.se

• åsa
  • kosmetisk tandvård

• Kungsbacka

Calle Hagman är en tandläkare i Åsa med en passion för estetisk tandvård. Nätverkande och ständig kunskapsuppdatering är två kärnvärden för tandläkare Calle Hagman. Han är founding member, tidigare president och fortfarande aktiv medlem i SACD, Swedish Academy of Cosmetic Dentistry, landets ledande nätverk för kvalitetsstyrd, kunskapsbaserad  estetisk och kosmetisk tandvårdFölj oss på Facebook!