Därför väljer de att konferera i Grebbestad

Skaldjur i världsklass (missa inte kräftkoket på bryggan!), SPA, aktiv avkoppling, lugnet vid havet och möjligheten att skräddarsy sin egen konferens – det några av anledningarna till varför så många grupper väljer att återkomma till TanumStrand – år efter år.

Pernilla Andersson är konferensansvarig på företaget COWI i Göteborg. Hon har besökt TanumStrand med både större mindre grupper vid ett flertal tillfällen – året om!
-Tanumstrand är en fantastisk konferensanläggning där vi alltid möts av en jättebra service från första samtalet med säljaren tills utcheckningen. Personalen ser alltid möjligheter och kommer med inspirerande tips. Det är en fin anläggning med bra hotellrum, avkopplande SPA samt en restaurang som bjuder på en fantastisk smakupplevelse samtidigt som vi får njuta av den bohuslänska miljön utanför, säger hon.
Just nu är det många som planerar sensommarens kickoff. I augusti och september är, enligt många, Bohuslän som allra vackrast.
- Det är en riktigt fin tid att besöka oss. Sensommaren och hösten är Bohusläns andra högsäsong och det kan man till stor del tacka hummer, ostron, musslor, havskräftor och räkor för. Många av våra konferensgäster vill gärna uppleva ett äkta kräftkok på bryggan eller ta en båttur i skärgården. Om vädret tillåter kan vi duka upp vår skaldjursbuffé ute på någon av öarna. Det är härlig upplevelse att minnas länge, säger Michael Ulhagen, försäljningschef på TanumStrand.

Läget
Det unika läget, precis vid strandkanten, är också något som många lägger på plussidan. Grebbestad ligger mittemellan Oslo och Göteborg – från båda städerna tar det cirka 1,5 timma att köra.
- Man uppskattar att här så blir gruppen verkligen samlad. Det finns inte massa annat som lockar – som i en större stad. Här är man verkligen tillsammans.

Kreativ energi med aktiv avkoppling
TanumStrand har ett eget aktivitetsteam som hjälper till att skräddarsy varje grupps önskemål. Det finns ett stort utbud att välja mellan inom områden som SPA, teambuilding, underhållning, mat och motion/hälsa. Trenden med aktiv avkoppling, alltså fysisk aktivitet, är något som anläggningen fortsätter att satsa på. Personalen hjälper till att väva in fysisk aktivitet på konferensen – på rätt nivå för varje grupp.
- Bara att ta en promenad runtomkring vår omgivning skapar massa kreativ energi - jag lovar, avslutar Ullhagen.