Konferenser: Nu vill vi mötas igen!

På konferensanläggningen TanumStrand i norra Bohuslän märker man nu att mötesförfrågningarna börjar komma igång igen.
- Många längtar efter sina kollegor och är trötta på hemmajobb och digitala möten, säger Marit Bjørnland, hotelldirektör på TanumStrand.

Efter en lång vår i karantän och med en mängd inställda möten är det nu många som börjar blicka framåt.
- Företagen behöver framåtanda och satsa på ljusare tider. Vi tror att många kommer att vilja ses, i mindre grupper, för kick off efter sommaren, säger Marit.
På TanumStrand är det lätt att hålla avstånd och man kan välja att antingen bo på hotell eller i stuga om man verkligen vill rå sig själv.
- Vi har stora och luftiga konferenslokaler där man kan sitta med lagom avstånd. Men framförallt kan vi erbjuda en mängd outdoor-aktiviteter såsom ostronöppning, kräftkok på bryggan, båtturer eller bara promenader längs med havet, säger Marit som också vill slå ett slag för att besöka Bohuslän under sensommaren och hösten.
- Det är en fantastisk tid att komma hit, min personliga favorit. I september kan ni som grupp komma lagom till hummerpremiären – det kommer bli riktigt bra. Välkommen med er förfrågan, tillsammans skräddarsyr vi ett upplägg som känns bra för just er grupp!

TanumStrand är en av Bohusläns största hotell- och konferensanläggningar med 160 rum, 99 stugor och egen gästhamn. Hotellet, som är öppet året runt, ligger alldeles vid Skagerraks strandkant, och kan ta emot upp till 1000 gäster för övernattning, middag, möten och aktiviteter.

Marit Bjørnland

Hotelldirektör +47 975 22 311