Välgörenhet som ger ringar på vattnet

I dag är vi uppkopplade den största delen av vår vakna tid och vi delar våra upplevelser och åsikter i sociala medier. Tack vare Target Aid kan du nu dela ditt välgörenhetsprojekt med dina vänner och sedan enkelt se hur mycket pengar ni har samlat in, utan att behöva starta en insamling.

Vi ser dem så gott som varje dag, uppropen på Facebook, Twitter och Instagram. Rop efter hjälp till en cancerbehandling, till flyktingar i Medelhavet eller för att barn ska få varma kläder till vintern. Gemensamt för de flesta är att de drivs av privatpersoner som lägger ner oerhört mycket tid och egna resurser på uppropen, för att hjälpa andra.

Men det finns andra sätt att hjälpa tillsammans. Med hjälp av samlingsplatsen Target Aid, där välgörenhetsorganisationer med 90-konton lägger upp projekt du kan välja att stötta kan man lätt bli en personlig ambassadör för just de projekt som ligger närmast hjärtat.

– Det går nästan inte att låta bli att dela med sig av det man brinner för, det ser vi inte minst på Facebook, Linkedin och Twitter till exempel, säger Mirjam Johansson, vd för Target Aid.

Allt engagemang, alla projekt och organisationer på Target Aid som man är intresserad av går att boosta i sina sociala medier. På så sätt kan just ditt nätverk se vad som engagerar dig – och haka på ditt initiativ.

– Om en rekommendation att engagera sig i ett välgörenhetsprojekt kommer från någon du känner är den så mycket starkare än om den kommer utifrån. Ibland kanske du själv inte har en spänn att skänka men ditt nätverk kanske har, och visst skulle det vara häftigt att se sitt engagemang växa från noll till flera hundra, säger Mirjam Johansson.

Med tekniken bakom plattformen blir det enkelt för dig att se hur dina engagemang får ringar på vattnet och växer i ditt nätverk.

För mer info:

VD: Mirjam Johansson, mirjam@targetaid.com

• Ekonomi, finans

På Target Aid finns en bredd av goda projekt och insatser, presenterat av registrerade och kontrollerade organisationer, ideella föreningar och stiftelser.

Här kan varje gåva följas och delas i sociala nätverk och vi som stöttar det vi brinner för kan se hur vårt eget engagemang gör skillnad. Både givare och följare får ett meddelande när insamlingen nått sitt mål och projektet kan genomföras. Tjänsten är kostnadsfri för organisationer och baseras på en transaktionsavgift på 3% som dras vid gåvotillfället. För den avgiften driver vi plattformen och ser till att många fler hittar och skänker till de organisationer och projekt som finns där.

James Reason

Presskontakt CEO +46735188551