TargetEveryOne: Tecknar avtal med norska Telenor

Genom överenskommelsen ger TargetEveryOne en icke-exklusiv rättighet till Telenor att marknadsföra, distribuera och återförsälja TargetEveryOnes erbjudanden på den globala marknaden både via Telenors återförsäljarled och direkt till slutkunderna.

TargetEveryOnes erbjudanden kommer finnas tillgängligt på den nya Cloud Service-tjänst som Telenor har under uppbyggnad och som kommer att lanseras under första kvartalet 2017.

Telenor har sammanlagt 211 miljoner telefonabonnenter på 13 olika marknader i Europa och Asien.

”Detta är tveklöst ett genombrott för TargetEveryOne som bolag och för våra erbjudanden i synnerhet. Avtalet har föregåtts av en omfattande procedur där våra produkter och tjänster utvärderats grundligt och slutligen blivit godkända”, säger Jan Benjaminson, CEO i TargetEveryOne AB.

”Marknaden för traditionella SMS-tjänster är under förändring”, fortsätter Jan Benjaminson. ”Vi ser hur de kunder som använder SMS-tjänster förväntar sig ett betydligt bredare tjänsteinnehåll än vad många av våra konkurrenter kan leverera. Marknaden vill ha fler tjänster som dessutom kan lanseras på en internationell marknad.”

”Telenor satsar på att kunna erbjuda enkla, digitala cloudlösningar till små och medelstora företag. TargetEveryOne passar utmärkt in i detta med sina produkter”, säger Björn Martin Worsöe, CEO för Telenor Business Internet Service AS. ”Sättet att marknadsföra sig och kommunicera med slutkunderna är under förändring och vi ser att en helt annan interaktivitet är under framväxt och med det nya sätt att analysera aktiviteterna”.

• PR, kommunikation

• sms services
  • cloud services
  • norway
  • telenor
  • targeteveryone
  • moblle customer surveys
  • mobile landing pages
  • mobile communication
  • mobile campaigns
  • generate leads
  • drag and drop solutions
  • customer relations
  • customer feedback
  • creating relationsships

We help you go mobile! Create relations with your target groups with our online drag and drop solution.

About TargetEveryOne

TargetEveryOne helps companies build better mobile customer relationships and increase sales with a user-friendly and efficient cloud service for mobile marketing. The company, listed on Nasdaq First North, Sweden, started in the Nordic mobile entrepreneurial environment and now has customers and partners in over 80 countries. www.targeteveryone.com

Denna information är sådan information TargetEveryOne AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning samt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 15 augusti 2016 kl 8:50.