Gå direkt till innehåll
TCS samarbetar med Red Hat för att hjälpa sina kunder att accelerera sin digitala resa

Pressmeddelande -

Målet är att utveckla både branschspecifika och branschövergripande lösningar samt ramverk utifrån Red Hat OpenShift Container Platform, algoritmer för språk- och maskininlärning samt andra Red Hat specifika produkter. Dessa lösningar kommer att hjälpa kunderna påskynda sitt skifte från äldre monolitiska system, mot mer smidiga, molnförberedda och containeriserade tillämpningar baserade på öppen källkod.

Initiativet kommer drivas av TCS:s 'Global Business Solutions Labs’ i Cincinnati, och utgår ifrån TCS:s Business 4.0-ramverk: intelligent, smidigt, automatiserat och molnbaserad. TCS nya Red Hat-lösningar kommer att hjälpa kunder att skapa värde genom att ge slutanvändare en bättre användarupplevelse med datadriven intelligens, användaranpassning och säkerhet mot cyberhot genom en automatiserad DevOps-modell.

Dessa inkluderar:

Kundinsikter: 360-degree Customer View är en av TCS:s första stora datalösningar byggda på OpenShift, vilket gör att organisationer kan korrelera och analysera data vid varje steg som kunden tar. Detta möjliggör en systematisk förståelse av kundens inställning, vilket ger en bättre upplevelse för kunden och ökade affärsintäkter.

Kundupplevelsen: TCS:s Cognitive Contact Centerär en intelligent och kontextuell lösning med rådgivande support, vilken låter företag ge kunder en överlägsen användarupplevelse. Lösningen kommer att erbjuda enkel support via en maskininlärd chatt som har naturligt tal vilket ger både enkelhet och trygghet för slutanvändaren.

Cybersäkerhet: TCS:s Security Data Lake hjälper företag att skapa förutsägningsmodeller för potentiella hot samt avvikelsedetektering för att bättre förstå potentiella risker och säkra sig mot avancerade attacker på nätverkssäkerhetsinfrastrukturen.

DevOps: TCS:s Secure by DesignDevSecOps-lösningar hjälper företag att öka hastigheten på sina lanseringar genom att låta dem sömlöst övergå från traditionell lansering till en automatiserad end-to-end-DevOps-modell. Företag ökar säkerheten samtidigt som man säkerställer bättre smidighet, samarbete och standardisering över utvecklingsmiljön.

"Tillsammans planerar vi att ge våra kunder en uppsättning lösningar som nyttjar vår sammanlagda kontextuella kunskap och Business 4.0-tänkande och bygger på Red Hats öppen källkodsteknik. Dessa differentierade och driftskompatibla lösningar hjälper våra kunder att påskynda sina digitala resor och lyckas i dagens snabba resultatbaserade digitala miljö", säger Raman Venkatraman, Vice President och Global Head, Alliances & Technology Unit, TCS.

"Red Hat och TCS:s långvariga och framgångsrika samarbete sträcker sig nu även till DevOps, datavetenskap, AI, maskininlärning och cybersäkerhet. Vi ser enormt affärsvärde i TCS lösningar på Red Hats OpenShift Container Platform. Genom att nyttja TCS tekniska färdigheter för att bygga säkra, intelligenta och responsiva lösningar strävar vi efter att ge en överlägsen slutanvändarupplevelse, erbjuda nya tillväxtmöjligheter till våra kunder och påskynda deras digitala omvandlingsresor”, sägerLarry Stack, Senior Vice President Global Accounts och Target Industries, Red Hat.

Tata Consultancy Services erbjuder IT-tjänster, konsulttjänster samt affärslösningar och har samarbetat med många av världens största företag i deras digitala transformation de senaste 50 åren. TCS erbjuder en konsultledd och integrerad portfölj av affärslösningar och tekniska tjänstelösningar. Allt levereras genom lokala och agila leveransmodeller, ett riktmärke inom mjukvaruutveckling.

TCS är en del av Tata Group, Indiens största industrikonglomerat, och har över 417 000 av världens bäst utbildade konsulter i 46 länder. Bolaget omsatte 19.09 miljarder USD under räkenskapsperioden som avslutades 31 mars 2018 och är noterat på både BSE (tidigare Bombay Stock Exchange) och NSE (National Stock Exchange) i Indien. TCS aktiva arbete mot klimatförändringar och prisbelönta arbete i samhällen över hela världen har belönats med en plats i ledande hållbarhetsindex som Dow Jones Sustainability Index (DJSI), MSCI Global Sustainability Index och FTSE4Good Emerging Index.

Mer information finns på www.tcs.com.

Följ TCS på Twitter. Prenumerera på ett RSS Flöde av TCS pressmeddelanden.

Presskontakt Nordic Head of Marketing & Communication 0046703178024

Välkommen till Tata Consultancy Services TCS!

TCS är ett globalt företag som erbjuder konsulttjänster och affärslösningar inom IT. I över 56 år har TCS samarbetat med flera av världens största företag under deras digitala transformationsresor. De tekniktjänster och -lösningar TCS erbjuder levereras via deras unika leveransmodell Location Independent Agile™. TCS är en del av Tata Group, Indiens största industrikonglomerat, och har över 601 000 högutbildade konsulter i 55 länder. Bolaget omsatte 29 miljarder USD under räkenskapsperioden som avslutades 31 mars 2024 och är noterat på BSE (tidigare Bombay Stock Exchange) samt NSE (National Stock Exchange) i Indien. TCS aktiva arbete mot klimatförändringar och prisbelönta arbete i samhällen över hela världen har belönats med en plats i ledande hållbarhetsindex MSCI Global Sustainability Index samt FTSE4Good Emerging Index.

Tata Consultancy Services (TCS) på den nordiska marknaden
TCS etablerades i Norden år 1991 och har i dag cirka 20 000 medarbetare som arbetar för kunder i Sverige, Finland, Norge och Danmark. Under de senaste 15 åren har TCS i Norden rankats som den bästa leverantören av IT-konsulttjänster av sina kunder. TCS har dessutom utsetts till ”Top Employer” i Sverige elfte år i rad av den oberoende organisationen Top Employers Institute.

Besök www.tcs.com för mer information.

Mäster Samuelsgatan 42
SE 11157 Stockholm Stockholm