Järtas Park

TB-GRUPPEN SPONSRAR BARNENS PARK NÄR ALINGSÅS FIRAR 400 ÅR

Alingsås stad firar 400 år och i samband med firandet passar staden på att omvandla den centralt belägna Järtas Park till barnens park. TB-Gruppen är stolt sponsor till parkens trädkoja, som man hoppas ska locka fram leklusten hos parkens besökare.

TB-Gruppens devis ”För ett levande samhälle” genomsyrar inte bara koncernens verksamhet, utan också dess sponsringsinsatser.

-Vår sponsring inriktar sig till största delen på projekt och organisationer som har barnen i fokus, säger Marcus Lerander, vd på TB-Gruppen. Vi vill vara med och stötta sådant som vi tycker gör skillnad för barn och ungdomar– projekt som bidrar till utveckling, rörelse och trygghet. Därför är vi stolta sponsorer till bl Alingsås HK, Gerdskens BK, Nattvandrarna, Aktiv skola och Nolltolerans mot mobbning. När Alingsås kommun frågade om vi ville vara med och sponsra ombyggnaden av Järtas Park till barnens park så var svaret enkelt. Utvecklingen av parken är ett mycket trevligt initiativ och vi vill verkligen ge en eloge till kommunen och de företag som varit delaktiga i skapandet av den nya parken.

Omvandlingen av Järtas Park syftar till att höja attraktiviteten och göra Järtas Park till en naturlig mötesplats i stadskärnan. Den nya parken invigs i samband med att Alingsås firar 400-års jubileum och ingår i stadens jubileumsprogram. Parken har sekelskiftestema och knyter an till stadens tradition av vacker trähusbebyggelse. Miniatyrer av bland annat bageri, karamellfabrik och café ska locka till lek, tillsammans med rutschkana, hinderbana och den fina trädkojan.

-Sponsringen av Järtas Park är vårt sätt att uppmärksamma och fira Alingsås jubileum, säger Marcus Lerander. Staden fyller 400 år och TB-Gruppen har funnits med under de 50 senaste åren. Vi är en del av Alingsås historia och genom vårt arbete med stadsutveckling vill vi vara med och påverka dess framtid, avslutar Marcus Lerander.

Marcus Lerander, vd TB-Gruppen, 070-604 40 03, marcus.lerander@tb.se