Erik Selin går in i Tommy Byggare

Pressmeddelande   •   Jun 01, 2015 15:14 CEST

Erik Selin och Mattias Samuelsson investerar i Tommy Byggare och blir nya delägare tillsammans med TB-Gruppen. Tommy byggare har i 45 år byggt kommersiella fastigheter och bostäder i nära samarbete sina kunder.

Mattias arbetar på Skanska och kommer som senast efter byggsemestern börja på Tommy Byggare.

”Vi har under lång tid känt Sven Lerander och Tommy Byggare. Tommy Byggare är ett riktigt kvalitetsföretag med fin historik och ljusa framtidsutsikter. Vi avser att vara en långsiktig ägare och är glada över att ha fått möjligheten att tillsammans med TB-Gruppen fortsätta utveckla Tommy Byggare”, säger Erik Selin och Mattias Samuelsson.

”Genom att fortsätta arbeta med fokus på långsiktighet, samarbete och kvalitet ser vi fram emot att tillsammans med Erik Selin och Mattias Samuelsson stärka Tommy Byggare. Det viktigaste vi har, är nöjda kunder och medarbetare”, säger Sven Lerander VD på TB-Gruppen.

Tommy Byggare AB grundades 1970 och har idag ca 160 anställda och omsätter 550 MSEK.

TB-Gruppen AB är en privatägd bygg- och fastighetskoncern som omsätter cirka 1 000 MSEK och förutom Tommy Byggare ingår VårgårdaHus, TB Fastigheter och TB Bostad/TB Exploatering.

Erik Selin Fastigheter AB är ett privat fastighetsbolag som äger och förvaltar drygt 1 200 lägenheter fördelat på 114 fastigheter. Fastigheterna förvaltas av Fastighets AB Balder. Bolaget är inte noterat på börsen utan ägs av Erik Selin.

För vidare information kontakta: Erik Selin 031-109 592 eller Sven Lerander 070-697 83 43.

Kommentarer (0)

Kommentera