Tommy Byggare bygger 134 nya hyresrätter i Kungälv

Tommy Byggare har fått uppdraget av fastighetsbolaget Balder att uppföra 134 hyresrätter i området Kongahälla Västra, Kungälv. Byggnaden kommer att omfatta ett helt kvarter och antalet våningar varierar från 4 till 7. Boytan är ca 7 800 kvm.

Anders Axelsson, VD på Tommy Byggare, säger:

• -Vi ser fram emot det här projektet i attraktiva Kungälv tillsammans med fastighetsbolaget Balder som går helt i linje med Tommy Byggares vision om att göra plats för alla.

Byggstart för projektet är hösten 2016 och allt beräknas vara färdigt hösten 2018.

För mer information om projektet, kontakta Anders Axelsson, tel. 070-697 83 40 eller mail: anders.axelsson@tommybyggare.se

Kongahälla Västra ligger i Kungälvs kommun utmed E6 ca 500 meter ifrån centrum. Området, som är under uppbyggnad, kommer att omfatta flera bostadshus, kommersiella lokaler samt parkeringar.

Tommy Byggare är ett bygg- och entreprenadbolag med heltäckande service inom byggsektorn. Huvudinriktningen är kommersiella fastigheter för handel, industri och kontor samt bostäder och byggservice i Västsverige. Företaget omsätter ca 750 miljoner kronor och har drygt 200 anställda. Tommy Byggare gör plats för alla.

Avs.

Tommy Byggare AB

Tel 0322-650 400

TB-Gruppen AB är en privatägd bygg- och fastighetskoncern som omsätter cirka 1 000 MSEK och inom koncernen arbetar ca 250 personer. TB-Gruppen utvecklar, bygger och förvaltar bostäder och kommersiella fastigheter genom dotterbolagen TB Fastigheter, TB Bostad/Exploatering, Tommy Byggare och VårgårdaHus.