Mobilitet nu och i framtiden - PreCom dagen 2011

På PocketMobiles årliga heldagsevent "Mobilitet nu och i framtiden" fick vi lyssna på en rad intressanta talare från olika länder vilka varvades med PocketMobiles mobilitetsexperter där fokus var mobilitet, affärer, teknik och spännande kund- och partnercase.

Vi fick lära oss mer om PreCom och de möjligheter som plattformen medför. Dessutom kryddades agendan av intressanta föreläsningar från Sogetis App Center i Holland, DSV, Motorola Solutions, DSB, Systeam, SOTI och en mängd andra intressanta företag.

Efter lunch delades alla besökare upp efter sitt eget val:

Spår 1 - Teknik och utveckling
För de som redan utvecklar, eller är intresserad av att börja utveckla mobila företagslösningar.

Spår 2 - Användare och affärer
För de som är intresserad av mobilitet och hur mobilitet kan effektivisera verksamheten och skapa konkurrensfördelar.

Tur nog så var vi fler än en representant från Team8 så vi fick ta del av bägge spåren.

Vi tackar PocketMobile för ett väldigt intressant och givande mobilitetsevent där vi fick en stor portion värdefull kunskap och även en hel del mingel med både nya och befintliga kunder!

******************

Team8 är en ledande aktör som erbjuder telefoni- och IT lösningar, tjänster och tillbehör till företag i Norden. Vi hjälper våra kunder att utifrån just sina behov finna rätt produkt eller tjänst som gör att telefonin samt deras IT fungerar enklare och mer effektivt. De leverantörer vi arbetar med är noga utvalda för att uppfylla de höga krav och förväntningar som våra kunder har. Team8 grundades 2003. På 8 år har vi växt från att ha varit ett okänt bolag till ett välkänt och aktat namn i telekom och IT branschen.

/Lagkamraterna från www.team8.se