Team8 startar säljskola, Team8 Academy

Team8 Academy är namnet på den nya säljskolan som vi startar igång den 1 april 2012.

- Inte nog med att vi formar vår egen personal utefter våra värdegrunder, vi bidrar även till att minska vad som spås bli nästa stora kris som breder ut sig runt om i Europa, dvs massarbetslösheten bland de yngre i samhället, säger Simon Lindström, teamleader för Team8 Academy.

Grundutbildningen sträcker sig över en 12 månaders period där våra elever får sin utbildning kostnadsfritt under deras tid som anställd hos oss. Första nivån är Juniorsäljare, efter uppnådda mål har eleven två valmöjligheter, att bli teamleader och sätt ihop samt driv ditt eget säljteam eller bli Företagsrådgivare och slutligen Storkundsansvarig. Hela utbildningen varvas med både praktik och teori i säljteknik men största delen ligger på att utveckla våra elever inom området social kompetens.

Varje terminsstart kan maximalt ta emot 12 st elever, första terminen startar 16 april 2012 med antagningarna sker löpande under året.

Utbildningsansvarig vid frågor eller för att ansöka:
Simon Lindström, simon.lindstrom@team8.se, 08-509 000 12
Presskontakt: