Fordons-IT för tjänstebilar och mobila företag.

Med rätt teknikstöd och säkra tekniska fordonslösningar optimerar man kapaciteten vilket ger dig och ditt företag stora konkurrensfördelar. BKE har sedan länge haft fordonslösningar som en del i sin produktportfölj och ser att efterfrågan och intresset bland tjänsterna ökar. Inte minst elektronisk körjournal.

Mycket har hänt gällande tankesättet till ett införande av elektroniska körjournaler på arbetsplatsen de senaste åren. Man har gått från skepticism till klarhet om dess värde. Allt fler företag och dess personal ser nu vinsten i att ha ett automatiserat informationsflöde av sin "fordonsflotta" och maskiner. Företaget får kontroll och sparar pengar medan medarbetarna får harmoni och flyt i sin arbetsdag. En "win-win-situation".

Det finns flera olika typer av fordonslösningar beroende på vad man är i behov av. Några som BKE Telecom kan erbjuda är; elektronisk körjournal, fleet management och även maskinövervakning (GPS positionering). För företag med medarbetare på fältet med uppdrag finns tjänsten mobil arbetsorder som är en komplett lösning. Mobil arbetsorder är till för att hjälpa företaget att strukturera ärenden/uppdrag direkt på fältet mellan förarna och arbetsledarna. Detta ger i slutändan starkare service gentemot kund. Genom att få koll på sin fordonsflotta och närmast lediga bil får man ett bättre flyt och snabbare action på ärenden som ska utföras. Systemet ger även medarbetarna på fältet bättre kontroll i sin arbetsdag och även ett kvitto på sina utförda ärenden och uppdrag.

Det är viktigt att tänka på när man utrustar sig med denna teknik är att göra det i enlighet med PUL, det vill säga att skydda alla användares integritet. Hur man gör detta och vad man ska tänka på hjälper BKE självfallet till med. Vid ett införande sker utbildning och uppföljning. Det är viktigt att samtliga känner delaktighet och att alla är involverade och insatta i den kommande lösningen.

Den vanligaste formen av fordonslösning bland företagare idag är elektronisk körjournal.

Varför Elektronisk körjournal?

• Förenklar hanteringen av rapportering av alla körjournaler.
  • Optimerar nyttjande av fordonsparken.
  • Har ett genomtänkt integritetsskydd för användaren.
  • Kan ge dig automatisk information om körsträckor och tider.
  • Kan ge dig positionering (denna kan även skyddas)
  • Uppfyller Skatteverkets rekommendationer och krav vid revision.
  • Sparar tid och pengar.
  • Skapar trygghet

Behöver ni också hjälp att hitta en lösning anpassat för ert företag, kontakta oss.