Komatsu Forest lanserar ny webbplats byggd på Sitecore!

En av utmaningarna i projektet var att åstadkomma ett enklare och mer effektivt flöde för Komatsu Forest vid lansering av nya produkter. Genom att utveckla en skräddarsydd produkthantering med ett anpassat redaktionellt gränssnitt i Sitecore kan nu Komatsu Forests redaktörer på ett smidigt och enkelt sätt lägga in nya produkter på valfri marknad.

”Vår webbplats är navet i vår kommunikation. Sitecore ger oss möjligheter att lyfta vår kommunikation till en högre nivå med den funktionalitet som finns i systemet och därigenom förbättra upplevelsen för våra kunder.”, säger Annelie Persson, Chef marknadsplanering & information Komatsu Forest.

Sitecore är ett kraftfullt verktyg för digital transformation vars fokus ligger på riktad marknadsföring och kundupplevelse. Nu fortsätter det gemensamma arbetet med att utnyttja Sitecores funktioner för context marketing för att på så sätt göra det möjligt för Komatsu Forest att ge sina besökare den optimala upplevelsen. Planen är också att på sikt nyttja Sitecores inbyggda funktionalitet för marknadsföring via email, marketing automation och print.

”Grundtanken är att det ska vara enkelt för Komatsu Forest att anpassa och optimera besökarnas digitala upplevelse. Nu finns förutsättningarna för att underlätta ett effektivare arbete med marknadsföring och därmed möjliggöra en mer personlig och levande webbplats.”, säger Karin Vännman, projektledare Teknikhuset. Webbplatsen har tagits fram av Teknikhuset i nära samarbete med Komatsu Forest och kommunikationsbyrån TR står för den grafiska designen.