Swishbetalning ger mer swish i backen!

Nyhet   •   Maj 02, 2016 13:39 CEST

Teknikhuset har inför säsongen 2015/2016 vidareutvecklat Branäsgruppens mobila boknings- och betaltjänst för skiduthyrning. Tjänsten underlättar tillvaron för såväl skidåkare som skiduthyrare genom att all utrustning kan betalas, förberedas och stå färdig när gästerna anländer.

Nytt för i år är applikationen för gruppbokning. I gruppbokningen kan skolor och företag boka, administrera och betala gruppens utrustning och aktiviteter. Gruppledaren genomför den övergripande bokningen, administrerar inloggning till samtliga deltagare som i sin tur loggar in och gör sina egna val utifrån det utbud som erbjuds. Slutligen genomför deltagaren sin betalning, antingen genom kortbetalning/internetbank eller Swish.

Lösningarna, som både effektiviserar och förenklar för skiduthyrare och framför allt för gästerna, maximerar tiden i backen - och det är mycket uppskattat.

Den responsiva webbapplikationen bygger på MVC/.NET-plattformen och nyttjar tekniker som jQuery och Bootstrap.

Branäsgruppen är Sveriges största privatägda skidkoncern och ägare till skidanläggningarna Branäs, ­Kungsberget, Vallåsen samt Ånnaboda/Storstenshöjden och Tolvmannabacken. Branäsgruppens huvudsakliga verksamhet är alpin skidåkning med familjer som primär målgrupp. Koncernen är i ständig utveckling och har inför kommande säsong gjort stora investeringar.

Kommentarer (0)

Kommentera

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's <a href="http://www.mynewsdesk.com/se/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Privacy Policy</a>.