Teknikhuset levererar mobilapp till Branäsgruppen

Branäsgruppen, som är Sveriges största privatägda skidkoncern, driver idag sex skidanläggningar, från Kungsberget i norr till Vallåsen i söder.

Inför säsongen ville man vässa besökarnas upplevelse genom digitala satsningar vars syfte är att förenkla och förbättra vägen till aktivitet i skidbacken. Teknikhusets fick därför i uppdrag att utveckla en mobil applikation. Resultatet blev appen Min Skidresa. När appen startas för första gången ges man möjlighet att välja någon av Branäsgruppens sex anläggningar varpå man sedan på ett enkelt och smidigt sätt kan ladda sitt liftkort så att man därefter kan glida direkt fram till liften.

I appen kan man spara sina liftkort, knyta dem till en person och därefter på ett enkelt sätt fylla på med nya dagar. Betalning görs smidigt via Klarna eller Swish. I appen hittar man också enkelt fram till olika alternativ var man köpa mat och dryck på olika anläggningarna.

Vi på Teknikhuset är mycket stolta över samarbetet med Branäsgruppen som vi arbetat med sedan 2013. Vi har under åren bland annat hjälpt dem med att ta fram en funktioner för hyra av utrustning online, gruppbokningar, laddning av liftkort men numera även alltså laddning av liftkort via mobilapp. Under säsongen 2018/2019 fortsätter arbetet med appen och ny funktionalitet kommer att släppas under säsongen.

Appen Min skidresa finns att ladda ned på Appstore och på Google Play.