Komatsu Forest väljer Teknikhuset och Sitecore

Teknikhuset har under ett antal år förvaltat och vidareutvecklat Komatsu Forests befintliga webbplatser, såväl svenska som internationella. Nu när det har blivit dags att förnya webbplatserna har Teknikhuset återigen fått förtroendet att hjälpa Komatsu Forest med detta. Efter en förstudie genomförd tillsammans med reklambyrån TR i Skellefteå har valet fallit på Sitecore, en plattform för hantering av både innehåll och kundupplevelse.

- Webbplatsen är navet för all vår kommunikation och vi har valt verktyg och leverantörer med största omsorg. Vi vill att vår webbplats ska vara enkel och intuitiv och ge besökaren en optimal upplevelse (oavsett surfsätt), samtidigt som den är lätt att arbeta med för redaktörerna, säger Carolina Kollberg, Marknadsanalytiker och projektledare för den nya webbplatsen på Komatsu Forest.

Med hjälp av Sitecore kan Komatsu Forest bli än mer tydliga i sitt erbjudande och säkerställa att besökarnas upplevelse blir så bra som möjligt genom att skräddarsy innehåll och på så sätt bli än mer personliga och relevanta i sitt tilltal. Andra synergieffekter som uppnås med valet av Sitecore är en förenklad produkthantering i och med att det i Sitecore är möjligt att utveckla funktionalitet för att på ett smidigt sätt samla allt innehåll relaterat till en produkt oavsett om det rör sig om text, bild eller video. Eftersom att Sitecores modell bygger på att innehåll är separerat från själva presentationen kan innehållet på ett effektivt sätt återanvändas i flera olika kanaler såsom olika webbplatser, appar, mailutskick samt i trycksaker. Målet är att data endast ska finnas på ett ställe och att redaktörer alltid ska kunna lita på att det är aktuellt. Ett annan viktig del av projektet är också att säkerställa att det redaktionella arbetet blir enklare och mer effektivt.

- Vi är väldigt stolta över att Komatsu Forest valt Sitecore Experience Platform som grund för att vidareutveckla deras kundrelationer. Genom att ta ett samlat grepp kring innehåll och kanaler är vi säkra på att de tillsammans med Teknikhuset kommer skapa kundupplevelser som leder till fler och mer nöjda kunder, säger Jonas Luthander, Sales Director på Sitecore Sverige.

- Detta uppdrag gör oss glada och stolta då vi återigen vinner förtroendet att tillsammans med Komatsu Forest ta oss an den digitala framtiden. Med Teknikhuset som lokal Sitecorepartner har Komatsu Forest en trygg och lokal tillgång till kompetenta utvecklare och vi ser positivt på att vidareutveckla vår verksamhet och att bli en än starkare och mer konkurrenskraftig leverantör av Sitecore, säger Susanne Österström Dahlqvist, VD på Teknikhuset.

Kontakt Komatsu
Roland Lundqvist