Vitec väljer Teknikhuset

Vitec Software Group har bestämt sig för att tillsammans med Teknikhuset ta fram en ny webbplats. Den nya webbplatsen kommer att byggas på Episerver CMS och det övergripande målet med projektet är att skapa en långsiktig och flexibel lösning som skall fungera för hela Vitec-koncernen, såväl moderbolaget som de olika affärsområdena runt om i Norden.

Teknikhuset har lång erfarenhet och en gedigen kompetens kring att stödja företag och organisationer i deras digitalisering.

- Vi är stolta över att ha fått detta förtroende och ser fram emot ett långsiktigt samarbete med Vitec, säger Susanne Österström Dahlqvist, VD på Teknikhuset.

Den nya designen på webbplatsen kommer att levereras av idé- och designbyrån Humbly.

- Vitec behöver en ny kundanpassad webbplats. Vi är en nordisk programvarukoncern som växer genom förvärv, den nya webbplatsen ska kunna utvecklas i takt med oss och vara relevant för våra kunder runt om i Norden. Det känns tryggt att göra det jobbet tillsammans med Teknikhuset och Humbly, säger Maria Skogelid, marknadschef Vitec.

Kontakt Vitec
Maria Skogelid
Marknadschef
maria.skogelid@vitec.se

Kontakt Teknikhuset
susanne.dahlqvist@teknikhuset.se

Om Vitec
Vitec Software Group AB (publ) är ett nordiskt programvarubolag som utvecklar och levererar verksamhetskritiska standardiserade programvaror för branschunika behov. Koncernen har verksamhet i Sverige, Danmark, Finland och Norge och växer i huvudsak genom förvärv av mogna programvarubolag i vertikala segment. Bland våra kunder finns fastighetsmäklare, bygg- och fastighetsbolag, banker och försäkringsbolag, hälsoföretag, bildelshandlare, energibolag och avfallshanteringsföretag. Koncernen har 470 medarbetare och omsatte 618 Mkr år 2015. Vitec är noterat på Nasdaq Stockholm.

Läs mer på www.vitec.se.

• Stockholm

Teknikhuset utvecklar digitala helhetslösningar till företag och organisationer verksamma inom många olika branscher. Företaget levererar webblösningar, intranät, mobila lösningar, systemutveckling, systemintegration med mera. Bland kunderna finns industri- och maskintillverkande företag, skogsbolag, kommuner, myndigheter och landsting. Teknikhuset är Microsoftpartner och erbjuder certifierade utvecklare och arkitekter inom SharePoint, Sitecore, Episerver och Umbraco. Teknikhuset finns i Umeå och Stockholm. Läs mer om företaget och våra tjänster på teknikhuset.se.