Utbildning & Utveckling tillsammans med Tufcot Engineering

Nyhet   •   Maj 31, 2018 14:22 CEST

Utöver utbildning och kundmöten hann Robert och Luke med en lunch i de soliga sluttningarna vid Vättern.

Den här veckan har vi haft nöjet att ha Robert Birchley och Luke Chadbourne från vår partner Tufcot Engineering på besök.

Robert och Luke har varit med på ett antal möten med Teknikprodukters och Scandinavian Frictions kunder inom bland annat vattenkraft, hydraulik och den marina sektorn. Syftet har dels varit att utbilda kunderna, men också att bidra till produktutveckling och problemlösning.

Robert Birchley som är Teknisk Chef på Tufcot Engineering har över 40 års erfarenhet av problemlösning och applikationer med kompositlager. Han är en levande legend inom branschen och en fantastisk tillgång för Teknikprodukter och våra kunder. I vår ständiga strävan att hjälpa våra kunder att stärka sin konkurrenskraft är han ett viktigt bollplank för våra egna experter på kompositmaterial.

När den här veckan är slut är vår personal ännu bättre rustad att hjälpa till med stora eller små frågor angående lager, bussningar och ledlager i komposit.