PRESSINBJUDAN TILL ÅRETS KVINNLIGA UPPFINNARE

Pressmeddelande   •   Feb 27, 2007 10:02 CET

Tekniska museets hörsal, onsdag 7/3 kl 17.30.

För andra året i rad delar Svenska Uppfinnarföreningen och Qvinnliga Uppfinnare i Sverige, QUIS, ut ett stipendium ur Margareta Andersson-fonden till årets kvinnliga uppfinnare. Under kvällen finns möjlighet att träffa både årets och förra årets pristagare.

Efter stipendieutdelningen i hörsalen är alla välkomna till invigningen av Charlotta Holms lilla fotoutställning ”Att göra sin grej”, som visar åtta kvinnor i mansdominerade yrken.

Vi bjuder på dryck och tilltugg.

Välkomna till Tekniska museet!

För ackreditering vänligen kontakta Roxane Pisarska, informatör, 08-450 57 02, 070-245 91 98, roxane.pisarska@tekniskamuseet senast 6/3.

Tekniska museet är Sveriges största tekniska museum och verkar för att öka allmänhetens och speciellt ungdomars intresse för teknik och naturvetenskap på ett lustfyllt och inspirerande sätt. Museet har också i uppdrag att förvalta och vårda Sveriges industriella och tekniska kulturarv. Under 2006 hade Tekniska museet 187 258 besökare.

Roxane Pisarska
Informatör/ PR Officer