PRESSINBJUDAN TILL ÅRETS KVINNLIGA UPPFINNARE

Tekniska museets hörsal, onsdag 7/3 kl 17.30. För andra året i rad delar Svenska Uppfinnarföreningen och Qvinnliga Uppfinnare i Sverige, QUIS, ut ett stipendium ur Margareta Andersson-fonden till årets kvinnliga uppfinnare. Under kvällen finns möjlighet att träffa både årets och förra årets pristagare. Efter stipendieutdelningen i hörsalen är alla välkomna till invigningen av Charlotta Holms lilla fotoutställning ”Att göra sin grej”, som visar åtta kvinnor i mansdominerade yrken. Vi bjuder på dryck och tilltugg. Välkomna till Tekniska museet! För ackreditering vänligen kontakta Roxane Pisarska, informatör, 08-450 57 02, 070-245 91 98, roxane.pisarska@tekniskamuseet senast 6/3. Tekniska museet är Sveriges största tekniska museum och verkar för att öka allmänhetens och speciellt ungdomars intresse för teknik och naturvetenskap på ett lustfyllt och inspirerande sätt. Museet har också i uppdrag att förvalta och vårda Sveriges industriella och tekniska kulturarv. Under 2006 hade Tekniska museet 187 258 besökare. Roxane Pisarska Informatör/ PR Officer Tekniska Museet/ National Museum of Science and Technology Museivägen 7 Box 27842 SE- 115 93 Stockholm Tel: +46-8-450 57 02 Mob: +46-702 45 91 98 roxane.pisarska@tekniskamuseet.se www.tekniskamuseet.se