Breddade rampen på Vika återvinningscentral är klar

Sedan den 22 augusti har det pågått ett arbetet med att bredda rampen på Vika återvinningscentral, men idag - torsdagen den 13 oktober - öppnar den igen.
Rampen är nu 5 meter bredare är tidigare, vilket innebär att det har blivit 1 meters gångväg på vardera sida, samt att även varje körfält breddats med 1 meter.

-Den här förändringen kommer att förbättra framkomligheten betydligt för kunderna som besöker Vika återvinningscentral, säger Anders Lindberg, affärsenhetschef på Vika avfallsanläggning i Katrineholm.

Anders Lindberg, affärsenhetschef, Vika avfallsanläggning, 0150-579 01
anders.lindberg@tekniskaverken.se

• #återvinning
  • #resurseffektivitet