Höstloppis på Vika 16 september

Nu är det dags för höstens loppis på Vika. Lördagen den 16 september bjuder Tekniska verken in allmänheten till avfallsanläggningen i Katrineholm, med förhoppning att kunna inspirera till en hållbar konsumtion.

Vårens loppis som arrangerades i maj slog rekord med 98 281 kronor och hela vinsten gick då till Tre Tassar. Höstens intäkter går oavkortat till KIF Basket, som fick flest röster på Facebook

- Det här en förstås en fantastisk och uppskattad möjlighet för föreningen, vi ser verkligen fram mot att få vara med och genomföra det här!, säger Carina Löfving Lundin, ordförande i KIF Basket.

-Det är helt otroligt att våra kunder även den här gången har velat skänkt så mycket saker, det är vi otroligt glada och tacksamma över, och vi ser fram emot en rolig loppis där vi främjar återanvändning, säger Anders Lindberg,

affärsenhetschef Vika avfallsanläggning, på Tekniska verken.

Loppisarna på Vika arrangeras både under vår och höst.

Hållpunkter
Tid: Lördag 16 September,
Kl 8.20 - Grindarna öppnas för parkering
Kl 9.00 - Loppisen öppnar
Kl 10.45 - Auktion på cirka 20 utvalda saker

Pris: 20 kr i entré mellan kl 9 och 10 (anledningen till avgift första timmen är att trycket varit stort tidigare, förhoppningen är att entréavgiften bidrar till ett jämnare flöde av besökare).

Gratis efter kl 10. 00

Barn upp till 12 år går in gratis hela dagen.

Alla bjuds på fika, välkommen!

Anders Lindberg, affärsenhetschef Vika avfallsanläggning, Tekniska verken 0150-579 01
anders.lindberg@tekniskaverken.se

Carina Löfving Lundin, ordförande i KIF Basket