Loppis på Vika-intäkterna går till välgörenhet

Bild: På loppisen i Vika finns allt mellan himmel och jord

Lördagen den 14 och 21 maj är det dags för Vikas stora vårloppisar. Intäkterna går oavkortat till FUBs lokala förening i Katrineholm. FUB är en intresseorganisation som arbetar för att barn, ungdomar och vuxna med utvecklingsstörning ska kunna leva ett gott liv, och tillskottet från Vika planeras att användas till olika aktiviteter.

Loppisarna på Vika är ett återkommande arrangemang under vår och höst. Förra årets loppisar inbringade totalt 143 399 kronor som fördelades mellan Ridhuset Trolldal, Brottsofferjouren i Katrineholm, Flen och Vingåker samt Rädda Barnen.

-Alla är hjärtligt välkomna att fynda på loppisarna och på så sätt bidra till både återanvändning-som gynnar miljön- och till att stödja föreningslivet i Katrineholm. Vi hoppas på en bra uppslutning för den goda sakens skull, säger Anders Lindberg som är platschef på Vika avfallsanläggning i Katrineholm.

Anders Lindberg, platschef Vika avfallsanläggning, 0150-579 01
anders.lindberg@tekniskaverken.se

• #återbruk
  • #miljö