​Loppisen i Vika slog rekord igen!

Loppisen i Vika lockade fler besökare än någonsin och inbringade även mer pengar än tidigare, summan räknades ihop till 98 281 kronor och slog därmed höstens rekord på 71 730 kronor. Pengarna går oavkortat till Tre tassar (räcker ut en hand till katter i nöd), som arbetar för utsatta katter.

-Vädret var bra, det kom mycket folk och det var en jättetrevlig stämning. Vi vill ju inspirera till en hållbar och resurseffektiv värld, så det är verkligen roligt att loppisarna vi arrangerar har blivit så populära. Och det känns väldigt bra att kunna skänka intäkterna, från saker som skulle ha slängts annars, till välgörande ändamål där de verkligen kommer att göra nytta, säger Anders Lindberg, affärsenhetschef Vika avfallsanläggning.

Loppisarna på Vika arrangeras både under vår och höst.

Anders Lindberg, affärsenhetschef Vika avfallsanläggning, Tekniska verken 0150-579 01
anders.lindberg@tekniskaverken.se

Kontaktperson Tre Tassar :Paula Lindqvist, 073-521 26 20