Modevisning med återbrukade kläder från Stadsmissionen och Myrorna på Stadsfesten

På lördag (25 augusti) under Stadsfesten i Linköping, finns Tekniska verken på plats i ett tält på Stora torget. En nyhet för i år är en modevisning med återbrukade kläder från Stadsmissionen och Myrorna, som visas i en fartfylld show.

Som tidigare år fokuserar Tekniska verken på det hållbara, resurseffektiva samhället. För att vår värld ska kunna bli mer hållbar behöver vi återbruka i mycket större utsträckning, och i år blir det för första gången ett samarbete med Stadsmissionen och Myrorna som gör en modevisning med just återbrukade kläder.

Den populära leksaksloppisen återkommer, och besökarna i tältet får veta mer om hur ett hållbart resande fungerar genom insamling av Gröna påsen, som bland annat blir fordonsgas i form av biogas.

På Stora torgets scen, som Tekniska verken delar tillsammans med Lejonfastigheter, kommer - förutom Stadsmissionens och Myrornas showande återbruksmodevisning - även barnteaterföreställningen ”Sortera mera” med Trille, Trolle och Trall att äga rum.

Den stora mjuka maskoten i form av Gröna Påsen delar ut kramar till alla barn.

Hållpunkter på scenen:

Kl 11.30 och 13.30
Barnföreställning "Sortera Mera" med Trille, Trolle och Trall.
Alla åldrar ska förstå vikten av att sortera mera, och varför man inte ska slänga skräp i naturen

Kl 12.00, 13.00, 14.00, 15.00
Återbruksmodevisning i samarbete med Stadsmissionen och Myrorna

Lena Grönkwist, marknadskommunikatör, Tekniska verken, 013-20 92 22