Nu finns Tekniska verkens app även för Android

I december förra året lanserade Tekniska verken i Linköping en ny app som bland annat hjälper kunderna att komma ihåg när det är dags att ställa ut soptunnan. I första skedet fanns appen endast för iPhone, men nu lanseras även appen för Android-telefoner.

I appen kan även felanmälningar och beställningar göras, exempelvis beställning av trädgårdstunna. Genom push-notifieringar kan man få information och nyheter. Det är enkelt att få en överblick över hur mycket man slänger per kvartal, vilket också kan jämföras med tidigare perioder, år eller med snittet i Linköping.

Appen riktar sig främst till villakunder i Linköping som har egen soptunna, men kan användas av alla privatkunder i Linköping för att hitta närmsta återvinningscentral, trädgårdsavfallstipp eller Elvinn-station.

-Appen har varit populär för iPhone, 2 500 har laddat ner den hittills och det är såklart roligt att nu kunna lansera den även för Android-telefoner. Roligt är också att appen vann digitala priset på Agdagalan i april. I första lanseringen har vi fokuserat på avfallstjänster, nästa steg är att bygga in en sorteringsguide som hjälper kunden att sortera sitt avfall. I samband med lanseringen av Android-versionen har vi nu även gjort en uppdatering som gör det möjligt för oss att skicka push-notifieringar med viktig information, säger Lisa Mjörning, ansvarig för digitala och sociala medier på Tekniska verken.

Appen finns för nedladdning i Google play, för iOS-enheter sedan i App Store. Funktionaliteten är densamma som för iPhone.

Se även: www.tekniskaverken.se/app

Lisa Mjörning, ansvarig för digitala och sociala medier, Tekniska verken i Linköping,
lisa.mjorning@tekniskaverken.se

• #android