Nu kan alla Utsikt Bredbands privatkunder ta del av Telias utbud

Nu kan alla hushåll som har fiber via Utsikt Bredband få tillgång till Telias utbud när det gäller internet, tv och telefoni. Sedan tidigare har hushållen i Linköping haft den möjligheten, men nu får även Mjölby och Katrineholm ta del av Telias tjänster.

-Vi är mycket glada att få med Telia som leverantör i vårt öppna nät även i Katrineholm och Mjölby. Deras tjänster kompletterar vårt befintliga utbud väldigt bra. Vårt mål är att alltid hitta bra lösningar till våra kunder, säger Jörgen Svärdh, vd på Utsikt Bredband AB.

Det innebär att totalt 40 000 hushåll, som är anslutna via Utsikt Bredbands fibernät, nu har möjlighet att beställa Telias bredbandstjänster.

-Att kunna erbjuda en helhetslösning med både en snabb och framtidssäker uppkoppling, kombinerat med en flexibel tv-tjänst till kunder i Utsikt Bredbands fibernät, känns väldigt bra. Jag är glad över det utökade samarbetet och är övertygad om att det nya utbudet kommer tilltala många, säger Philip Wagrowski, ansvarig för Telias tv- och bredbandstjänster.

Jörgen Svärdh, vd Utsikt Bredband AB, 070-369 92 49
jorgen.svardh@utsikt.se

Telias pressavdelning 0771-775830 eller besök teliapress.se

Vi på Utsikt Bredband är stolta över att vara en viktig del av våra kunders vardag. Varje dag. Dygnet runt.Vårt fibernät når huvuddelen av hushållen i Linköping, Mjölby och Katrineholm och löser behov av snabba kommunikationslösningar och hög kapacitet – nu och för framtiden. Hos oss erbjuder flera leverantörer tjänster för internet, TV och telefoni. Det ger stor valfrihet. Dessutom finns vi lokalt– det ger både hög tillgänglighet och bra support. Utsikt Bredband ägs av Tekniska verken och Mjölby-Svartådalen Energi.

• #utsikt bredband
  • #utsiktbredband
  • #tekniska verken
  • #bredbandstjänster