Öppet hus på Gärstad - kom och se vad som händer med Gröna Påsen

Hur går det till när ditt hushållsavfall förvandlas till värme och el? Vart tar egentligen de gröna påsarna vägen? Hur renas vattnet efter att vi spolat i toaletten?
Svaren på de, och många andra frågor, får den som besöker Öppet hus på Gärstad lördagen den 8 oktober, då flera olika verksamheter inom Tekniska verken i Linköping visas upp för allmänheten.

Förutom visningar av Gärstadverket och optiska sorteringen, erbjuds även guidade bussturer till Nykvarns avloppsreningsverk och till deponisafarin.

Nytt för i år är visning av hur stolpklättring går till.

Det kommer att finnas gratis fika, tävlingar och flera andra aktiviteter.
Dessutom är de kramgoa maskotarna Pyret och Pärlan på plats.

OBS!
Under Öppet hus visas inte Lejonpannan eftersom den nya pannan inte är avsedd för visningar. Den visades dock för allmänheten i våras, men det var en engångsföreteelse.

Öppet Hus Gärstad

När: 8 oktober
Tid: kl 10:00 - 14:30
Var: Gärstad, Linköping

Bra att tänka på:

• Bilar parkerar på besöksparkeringen intill Gärstadverket.
  • Buss 507 går från Resecentrum, gå av vid hållplats Gärstad.
  • Många aktiviteter är utomhus, välj lämpliga kläder och skor.
  • Ta gärna med hörselskydd och cykelhjälm till barnen.

Varmt välkomna!

Lena Grönkwist, marknadskommunikatör,  013-20 92 22
lena.gronkwist@tekniskaverken.se

• #resurseffektiv