Pressinbjudan - invigning av nytt landmärke vid E4

Välkommen att titta på Linköpings nya landmärke, när Tekniska verken inviger en stor skylt på Gärstadverket vid E4. Skylten som väger 11,5 ton och är 9 meter hög kommer att ersätta den gamla Tekniska verken-loggan som idag sitter på taket till ett av kraftvärmeverken, och som monteras ner under sommaren.

Anledningen till att skylten är så stor är att den ska synas bra trots att bilisterna passerar i 110 km/h. Skylten kommer belysas med dimbar ledbelysning för att förhindra att trafikanter på E4 bländas.

-Utmaningen vid bygget har varit att hitta rätt placering. Vi har hela fjärrvärmenätet inklusive kraftmatningar som går till Linköping från Gärstad här, berättar Cecilia Arkhed, projektledare på Tekniska verken.

Välkomna!

Tid: Tisdag 19 juni kl 14.00
Plats: Gärstaverket, samling på parkeringen kl 13.45

På plats finns Tekniska verkens vd Charlotta Sund som gör sin första invigning.
Även förra vd:n Anders Jonsson kommer att tala.

Kaffe och tårta serveras.

Marcus Mattsson, affärsenhetschef Linköping Fjärrvärme, Tekniska verken, 013-20 93 54
Marcus.mattsson@tekniskaverken.se

Lana Brunell, pressansvarig, Tekniska verken, 013-20 82 19
lana.brunell@tekniskaverken.se