Samverkan bland sponsorer för stöd till Hemgårdarna BK

Botrygg, Tekniska verken, ÖFF och Linköpings kommun samverkar i en gemensam satsning för att stötta Hemgårdarna BKs fotbollsverksamhet i Skäggetorp.

Hemgårdarna är en förening som fyller en viktig funktion i samhället och ger barn och ungdomarna i Skäggetorp möjlighet till en aktiv fritid. Stödet innebär att sponsorerna ger föreningen möjlighet att rusta upp sina lokaler och fotbollsplaner på Lycketorp. HBK kan nu lägga sina resurser på att bedriva fotbollsverksamhet för pojkar och flickor i Skäggetorp.

Satsningen på föreningen är ett samarbete mellan Botrygg, Tekniska verken, ÖFF och Linköpings kommun.

- HBK har en mycket spännande satsning på jämställd idrott och integration som Tekniska verken gärna vill vara med och stötta. Detta samarbete ligger helt i linje med Tekniska verkens samarbetspolicy och vi hoppas och tror att samarbetet med HBK kan göra skillnad på riktigt, säger Anna Nestun, marknadskommunikationschef på Tekniska verken.

För mer information kontakta:
Michael Cocozza, styrelseordförande, Botrygg, 010-516 30 59
michael.cocozza@botrygg.se

Anna Nestun, marknadskommunikationschef, Tekniska verken i Linköping, 013-20 90 18
anna.nestun@tekniskaverken.se

Tekniska verken är en del av 240 000 privat- och företagskunders vardag och vi levererar tjänster som gör livet enklare. Vi erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar och elhandel. Vår vision är att bygga världens mest resurseffektiva region och tillsammans med våra kunder är vi på rätt väg. Välkommen att läsa mer på tekniskaverken.se