Svensk Biogas satsar på helt fossilfria transporter före 2022

Svensk Biogas var under fredagen den 24 mars med och satte tuffa klimatmål.
Tillsammans med de företag som är med i Östgötautmaningen sattes ett gemensamt mål om att ha 100 procent fossilfria inrikestransporter före år 2030. Det är mål som är tuffare än det nationella målet som innebär en reduktion med 70 procent till år 2030.

Men Svensk Biogas vågar lova mycket mer än så, och har siktet inställt på 100 procent fossilfria transporter till år 2022.
-Vi vill på detta sätt visa marknaden och politiken att omställningen är möjlig redan idag och att vi därför sätter tuffare mål än de vågar göra, säger Mattias Philipsson, vd Svensk Biogas.

Tillsammans med övriga företag i Östgötautmaningen skickas utmaningen nu vidare till alla företag i Östergötland, så länet kan gå före och leda omställningen.

Mattias Philipsson, vd Svensk Biogas, 013-20 82 76
mattias.philipsson@svenskbiogas.se