Tekniska verken delaktiga i Musikhjälpen 2015

Pärlan delar ut toalettpapper med tryckt miljöbudskap under Musikhjälpen 2015.

På söndag den 13:e december blir Musikhjälpens programledare Gina Dirawi, Kodjo Akolor och Linnea Henriksson grannar med Folke Filbyter när de flyttar in på Stora Torget. Under en vecka finns Musikhjälpen på plats mitt i centrala Linköping för att samla in pengar till förebyggande insatser för att fler människor världen över ska överleva och inte behöva lämna sina hem på grund av klimatrelaterade katastrofer.

Temat för Musikhjälpen 2015 är:
Ingen ska behöva fly undan klimatet”.

*Tekniska verken är i allra högsta grad delaktiga i arrangemanget och bistår med nyttigheter i form av vatten, avlopp, avfallshantering, el från Bixia och fiber från Utsikt Bredband.

*Pärlan och Pyret, de stora mjuka blå maskotarna, kommer bland annat att dela ut toalettpapper med miljöbudskap på Stora Torget, där finns självklart också personal från Tekniska verken som svarar på frågor kring lokala och globala klimatförebyggande åtgärder. Tekniska verken är ett utpräglat miljöföretag och verksamheten bygger på att skapa långsiktiga hållbara lösningar med minsta möjliga belastning på miljön.

*Vattentornets lysande LED-nät fortsätter att uppmärksamma Musikhjälpen under hela veckan, det vill säga från 13:e till 19:e december.

*I loungen i Passagen kommer en rad miniföreläsningar att äga rum och fredagen den 18:e december är Tekniska verken där.
-Kl 8:00 berättar omvärldsanalytiker Per Everhill om Tekniska verkens vision om att bygga världens mest resurseffektiva region.
-Kl 8.30 pratar marknadskommunikatör Linda Genander om hur var och en på ett enkelt sätt kan göra en insats för miljön och klimatet genom att sortera matavfall i Gröna Påsen.

*Varje år skänker Tekniska verken en julgåva till välgörande ändamål och i år får Musikhjälpen
50 000 kr. I samband med det önskas Lars Winnerbäcks låt ”Vem som helst” därTekniska verken omnämns i texten:
"Jag kommer från en väg genom regnet
där stensöta växer i kanten
Ser jag röken från Tekniska verken
är jag snart hemma igen"

För mer information kontakta gärna Sabina Thorblad, marknadskommunikatör,
Tekniska verken, 070-823 90 11

• #pärlanochpyret
  • #musikhjälpen
  • #mh2015
  • #miljö