Tekniska verken ger 50 000 kr till Musikhjälpen

Foto: Sabina Thorblad från Tekniska verken i Linköping visar upp checken på 50 000 kr

Tekniska verken skänkte i morse 50 000 kr till Musikhjälpen och fick den första platsen på Wall of Check, det vill säga väggen med checkar som finns i glasburen på Stora Torget i Linköping. Marknadskommunikatör Sabina Thorblad bjöds också in i buren för att berätta om hur det lokala miljöarbetet blir globalt och samtidigt överlämnade hon en toalettpappersrulle till Kodjo Akolor som läste upp det tryckta budskapet på pappret: "Tack för ditt bidrag! Bajset i toan och matresterna i Gröna Påsen blir till biogas-världens renaste fordonsbränsle. Närproducerat, helt förnybart och en del av naturens kretslopp. För en hållbar framtid".

I Linköping hanterar Tekniska verken avfall på ett så smart sätt som möjligt och arbetet som görs har spridit sig ut i världen. Intresset är stort och det har tagits emot över 150 besök från hela  världen som vill lära sig mer om hur man kan förebygga uppkomsten av sopberg och hur man kan ta hand om det utsorterade avfallet och omvandla det till en resurs istället för att se det som ett problem.
Att sprida information och ge verktyg och kunskap att förändra är något Tekniska verken tycker är mycket viktigt.
"Tillsammans kan vi göra skillnad för klimatet lokalt - som ger effekter globalt."

Se när Tekniska verken överlämnar checken, klippet ligger 06.55 in i sändningen

För mer information kontakta gärna Sabina Thorblad, marknadskommunikatör på
Tekniska verken, 070-823 90 11
sabina.thorblad@tekniskaverken.se