Ny extra slitstark speciallack, utmärkt som parkettlack.

Teknos lanserar Helo Aqua, en ny speciallack som är extra slitstark. Lacken är enkel att måla och torkar snabbt. Går att överlacka efter bara en timme, vilket gör att flera skikt kan appliceras på samma dag

Helo Aqua ger en vacker, mjuk yta och om lacken nyanseras ger den en djup, transparent kulör åt träytorna.

Helo Aqua är vattenburen och mycket enkel att använda och hela serien finns i : halvmatt, halvblank och blank. Alla glanser kan användas både utom och inomhus.

Inomhus lämpar sig Helo Aqua för lackning av alla träytor, är utmärkt till parkett och trägolv men givetvis lämplig även till trappor, köksbänkar, möbler samt vägg- och takpaneler.

Utomhus kan nyanserad Helo Aqua användas för lackning av dörrar, fönsterkarmar och liknande ytor.

En vattenburen enkomponents polyuretanlack för användning inom- och utomhus.  Målas med pensel, rulle, filt-eller mohairspackel eller spruta. En ny inomhusfärgkarta med 45 olika laserande kulörer avsedd för lackning med transparenta kulörer har lanserats.

Teknos är idag en av Nordens största tillverkare av färg, Vi har mer än 100 års erfarenhet av färgtillverkning. Vår forskning och produktutveckling är intensivare än någonsin och resulterar i användarvänliga, miljöanpassade och hållbara produkter.

Återförsäljare av Teknos produkter hittar du på www.teknos.se

• golvlack
  • parkettlack
  • teknos
  • logo
  • lack
  • färg
  • målarfärg

Teknos är en av Europas ledande leverantörer av industrifärger och har en stark position på marknaden för konsument- och yrkesmålerifärger. Teknos har produktion I sju länder: Finland, Sverige, Danmark, Tyskland, Polen, Ryssland och Kina. Teknos har egna försäljningsbolag i 16 länder och exporterar till ett tjugotal länder via ett väletablerat agentnätverk. Teknos har ca 1000 anställda, av vilka drygt 150 arbetar inom forskning och produktutveckling. Koncernens omsättning uppgår till 247 miljoner euro.
I år har Teknos tilldelats utmärkelsen Årets familjeföretag 2012. Priset är ett erkännande för långsiktiga satsningar inom forskning och utveckling.