Penslar med Teknos-profil

Teknos satsar nu på att bredda sitt sortiment med Teknos-profil på allt fler produkter.

Penslar är nästa produktgrupp som lanseras med Teknos-profil. Idag finns det finns en djungel av olika kvalitét och prisklasser. Nytt sortiment görs för att göra det enkelt för alla konsumenter. Penslar som är specialanpassat till olika produktkvaliteter. En pensel anpassad för vårt flaggskepp Nordica Eko, en för Lasyrfärg, Träolja och Rödfärg. Penslarna är i hög konsumentkvalitet och anpassad till Teknos produkter.

Teknos lackfärg Aqua är en vattenbaserad uretanlackfärg vilket betyder att den målas på samma sätt och får samma starka yta och hållbarhet som en gammeldags oljebaserad lackfärg.

Lackfärgspensel är framtagen för Teknos lackfärg Futura Aqua, Det blir rätt mängd färg I penseln, den är enkel att måla på grund av spänsten I borsten så du får ett perfekt slutresultat.

Teknos gör det enkelt för sina kunder. Teknos gör detta för att få bättre kontroll på produktion, kvalitet, marknadsföring och prisbild. ”När det står Teknos på produkten skall alla vara säkra på att produkten alltid håller samma höga kvalitet som Teknos färg står för. Produkter som motsvarar kundens förväntningar skapar alltid kundlojalitet och då är det viktigt att den bär Teknos varumärke” säger marknadschef Urban Holm. Stora volymer ger även låga inköpspriser vilket kommer att gynna både butiker och slutkonsument.

Teknos är idag en av Nordens största tillverkare av färg, Vi har mer än 100 års erfarenhet av färgtillverkning. Vår forskning och produktutveckling är intensivare än någonsin och resulterar i användarvänliga, miljöanpassade och hållbara produkter.

Återförsäljare av Teknos produkter hittar du på www.teknos.se

• färg
  • målarfärg
  • måleriprodukter
  • penslar
  • verktyg
  • nordika eco
  • futura

Teknos är en av Europas ledande leverantörer av industrifärger och har en stark position på marknaden för konsument- och yrkesmålerifärger. Teknos har produktion I sju länder: Finland, Sverige, Danmark, Tyskland, Polen, Ryssland och Kina. Teknos har egna försäljningsbolag i 16 länder och exporterar till ett tjugotal länder via ett väletablerat agentnätverk. Teknos har ca 1000 anställda, av vilka drygt 150 arbetar inom forskning och produktutveckling. Koncernens omsättning uppgår till 247 miljoner euro.
I år har Teknos tilldelats utmärkelsen Årets familjeföretag 2012. Priset är ett erkännande för långsiktiga satsningar inom forskning och utveckling.