Rekordmånga jul-MMS

Allt fler skickar mobilhälsningar med bild och ljud. På julafton slog Telenor Sveriges kunder nytt rekord i jul-MMS*; antalet skickade MMS ökade med nästan 60 procent jämfört med julafton 2008.

- Julen har sedan tidigare etablerat sig som en av årets SMS-högtider, men allt fler upptäcker också möjligheten att göra hälsningarna mer personliga med bild och ljud i MMS, säger Mattias Ringqvist, marknadschef Telenor Mobil.

Antalet skickade MMS från Telenor Sveriges kunder uppgick under julafton till knappt 700 000.

* Multimedia Messaging Service (MMS), multimediemeddelanden (bild, ljud och filmklipp) mellan mobiltelefoner.

För mer information, kontakta:

Presstjänsten, Telenor Sverige, 08-41 00 75 55

Telenor Sverige är en ledande helhetsleverantör av moderna telekommunikationstjänster för privatpersoner och företag. Telenors nät för mobilkommunikation täcker 99 procent av befolkningen. I Telenor Sverige ingår även premiumleverantören Bredbandsbolaget och lågprisutmanaren Glocalnet.

Telenor är en av världens största mobiloperatör mätt i antal abonnenter med verksamhet i 13 länder i Europa och Asien. I Norden är Telenor marknadsledande inom telekommunikation, datatjänster och mediedistribution. År 2008 omsatte Telenor cirka 111 miljarder norska kronor. Telenor är noterat på Oslo Børs (TEL).

• sms
  • mms