Telenor lanserar nytt inspirerande butikskoncept

Telenor lanserar nytt butikskoncept som hjälper kunder att hitta erbjudanden och lösningar som passar just dem.

Telenors nya butikskoncept är tänkt att skapa en inbjudande miljö som hjälper kunderna att själva hitta och anpassa sin kommunikationslösning. Ny interiör, med livedemonstrationer, tydlig kategorisering av privat- och företagsprodukter samt varumärkesindelning, ska göra det enkelt för kunderna att hitta vad de letar efter. Dessutom ska inspirerande imagebilder och bättre möjligheter att sitta göra butikerna mer inspirerande. För att förbättra kundernas upplevelse ytterligare vägleds de till rätt service genom att välja privat, företag eller support i ett kösystem. I de större butikerna finns även en företagsavdelning och en fysisk kundsupport med specialutbildad personal för att göra det tydligt och enkelt för kunderna.

Konceptet lanseras den 10:e mars i två av Telenors butiker; en på Kungsgatan i Stockholm och en på Frölunda Torg i Göteborg.

– Vi arbetar kontinuerligt med att förbättra upplevelsen för våra kunder och utvecklingen av våra butiker är självklart ett viktigt led i det arbetet. Vi har jobbat fram ett koncept som ska vägleda och samtidigt inspirera våra kunder till att utforska vilka erbjudanden som passar just dem, säger Martin Barden, ansvarig för Sales Konsument, Telenor Sverige.

Det nya konceptet kommer att fortsätta rullas ut i utvalda butiker under 2011.

Journalister når Presstjänsten på 08-41 00 75 55 eller press@telenor.com

Telenor Sverige är en helhetsleverantör av telekommunikationstjänster vars nät täcker 99 procent av landets befolkning. I Telenor Sverige ingår även Bredbandsbolaget och Glocalnet. Tillsammans har de över 2 miljoner abonnenter, en omsättning på 11 304 miljoner kronor (2010) och cirka 2100 anställda. Läs mer på: www.telenor.se

Telenor-koncernen är en internationell leverantör av kommunikationstjänster inom tele-, data- och media. Utöver mobilverksamhet på 11 marknader i Norden, Central- och Östeuropa samt Asien har koncernen 39,6 procents ägarandel i VimpelCom Ltd. med verksamhet på 10 marknader. Telenor-koncernen är en av världens största mobiloperatörer med 203 miljoner mobilabonnenter (Q4 2010), en omsättning på 95 miljarder norska kronor (2010) och en arbetsstyrka på cirka 32 000 arbetsår. Telenor är noterat på Oslo Børs (TEL). Läs mer på www.telenor.com

Journalister når Presstjänsten på 08-41 00 75 55 eller press@telenor.com