Apple i Telenors butiker

Apple och Telenor har ingått avtal om att erbjuda delar av Apples sortiment i initialt åtta av Telenors butiker. För Telenor, som är den första operatören i Sverige att sälja Apples produkter i sina egna butiker, innebär det ett utökat sortiment av produkter med hög efterfrågan. - Avtalet med Apple är väldigt roligt då vi hoppas att deras varumärke bidrar till att stärka intresset för våra butiker. Med 60 stycken Telenor Stores är vi en av Sveriges största detaljhandelskedjor och vi utvecklar hela tiden våra butikskoncept för att stärka vår position och göra det mer intressant för kunderna att besöka oss, säger Anders Jensen, Affärsområdeschef för Telenors privatkunder. För kunderna är det exempelvis en stor fördel att kunna köpa både dator och mobilt bredband på samma ställe. Avtalet omfattar Apples produkter iPod shuffle, en 15 gram tung mp3-spelare med 1 GB lagringsutrymme, samt 40 gram tunga iPod nano med upp till 8 GB lagringsutrymme. Dessutom omfattar avtalet den bärbara datorn MacBook med 13,3-tums skärm, 2,0 GHz Intel Core 2 Duo-processor och 80 GB hårddisk. Apples produkter kommer att finnas till försäljning initialt i åtta Telenor Stores i Göteborg, Helsingborg, Linköping, Malmö och Stockholm. För mer information, kontakta: Presstjänst, 08-41007555 Om Telenor Telenor är i Sverige en ledande helhetsleverantör av kommunikationstjänster, såsom mobil och fast telefoni samt datatjänster. Med kunden i fokus erbjuder Telenor sina tjänster till såväl privatpersoner som företag. Telenor representeras i Sverige även av Bredbandsbolaget, Glocalnet och Canal Digital och har totalt ca 2 200 anställda. Telenor är ett av Norges största börsnoterade bolag med en omsättning under 2006 på cirka 91,1 miljarder norska kronor. Telenor är marknadsledande i Norge inom telekommunikation, datatjänster och mediedistribution, och har en betydande internationell verksamhet, speciellt inom mobilkommunikation. Telenor är noterat på Oslo Børs (TEL) och på Nasdaq i New York (TELN).