djuices kontantkort fortfarande billigast

Mobiloperatören 3 lanserade i måndags två nya månadsabonnemang. Samtalspriserna är lägre än i 3s tidigare erbjudanden. djuices kontantkort är dock fortfarande billigast och enklast. Enligt 3 ringer en genomsnittlig privatperson i 42 minuter per månad. Med djuices kontantkort ger det en månadskostnad på 93 kronor. Det är 70 procent billigare än 3-abonnemanget "3 FRI 300". Jämfört med "3 FRI 60" ringer djuicekunden 38 procent billigare. I beräkningen ingår inte att en 3-kund måste köpa en 3G-mobil för att kunna utnyttja 3s erbjudande. Telefonkostnad: 149 kr i månaden i 24 månader Med djuices nya kontantkort är samtalskostnaden 1,75 kronor per minut dygnet runt, till alla nät. Inga abonnemangsavgifter tillkommer. Ingen samtalspott. Ingen ny telefon behövs. För ytterligare information: Per Widerström, VD Telenor Mobile Sverige, 073-33 99 999, per.widerstrom@telenor.se Se även www.djuice.se djuice är ett mobilvarumärke som erbjuder mobilabonnemang, kontantkort och mobila tjänster. Varumärket djuice ingår i Telenor Mobile Sverige som ägs av norska Telenor Mobile som globalt har cirka 30 miljoner mobilkunder. Telenor Mobile Sveriges huvudkontor ligger i Stockholm. VD är Per Widerström. Telenor Mobile Sverige är en MVNO-operatör på Tele2s nät.