DSV Road AB tecknar nytt avtal med Telenor Sverige

DSV Road AB har tecknat nytt avtal med Telenor Sverige om den molnbaserade växeltjänsten Telenor One Flexibel 2.0, med sammanlagt 1 500 mobila anknytningar. Det nya avtalet löper över 36 månader och innebär att Telenor får fortsatt helhetsansvar för företagets telekommunikation.

Telenor Sverige levererar sedan tidigare en fast växeltjänst till DSV Road AB. Nu har företaget istället valt att gå över till den molnbaserade växelfunktionen Telenor One Flexibel 2.0, som når ut till alla medarbetare, var de än är.

–  Vi är förstås väldigt stolta över att DSV gett oss fortsatt förtroende som helhetsleverantör. Genom att gå över till vår molnbaserde växel kan DSV spara in på både kostnader och administration, samtidigt som det ökar flexibiliteten och tillgängligheten för de anställda, säger Mats Almgren, affärsområdeschef Enterprise, Telenor Sverige.

Telenor One Flexibel 2.0 är en växel i molnet, skräddarsydd efter företagets behov. Tjänsten innebär att Telenor tar ett helhetsansvar för DSV:s telekommunikation, inklusive stödsystem och operatörstjänster. Kunden kan enkelt utöka och ta bort funktioner utifrån företagets behov.

Global Transport & Logistik
DSV är en global leverantör av transport- och logistiktjänster.

DSV finns etablerad världen över med egna kontor i mer än 70 länder. Tillsammans med partners och agenter kan vi erbjuda våra tjänster över hela världen vilket gör DSV till en betydande global aktör. Genom professionella och fördelaktiga helhetslösningar har koncernens 22 000 anställda uppnått en omsättning på 55 miljarder SEK under 2012.

DSV Road AB är ett av marknadens ledande transportföretag med platskontor på 19 orter i Sverige och 980 anställda. Vi utför landbaserade transporter inom Sverige och hela Europa. Tillsammans med våra systerbolag DSV Air & Sea AB och DSV Solutions AB kan vi erbjuda våra kunder kompletta helhetslösningar för hela logistikkedjan.
www.dsv.com/se

• 2013
  • telenor one flexibel
  • växelfunktioner