Framgångsrik återvinningskampanj fortsätter

Telenor och Naturskyddsföreningen fortsätter sitt framgångsrika samarbete med Återvinningskampanjen. Bara under perioden maj till september har cirka 30 000 mobiltelefoner lämnats in. Återvinningskampanjen innebär att kunden får pengar för sin gamla mobiltelefon, pengar som det går att handla för eller skänka till Naturskyddsföreningen.

- Vårt nät och de produkter vi säljer påverkar miljön och vi arbetar med att begränsa det vi kan. Detta resultat är viktigt och visar att vi har många ansvarsfulla mobilkunder. Därför involverar vi våra anställda och kunder. Jag tackar alla som engagerat sig och hoppas att våra kunder fortsätter att lämna in mobiltelefoner som de inte använder, säger Chatarina Holmberg, Miljöchef Telenor Sverige.

Den gamla mobiltelefonen tas omhand på ett miljöriktigt sätt. Under juli fick alla som lämnade in sin gamla mobiltelefon och samtidigt tecknade nytt avtal med Telenor 500 kronor att handla för i en Telenor-butik eller skänka direkt till Naturskyddsföreningen.

Hela kampanjperioden pågår från den 5 maj till och med den 31 december; under resten av året erbjuds återvinnare 250 kronor att handla för. Under perioden finns det även insamlingsbössor till Naturskyddsföreningen vid kassan i Telenors butiker.

För mer information, kontakta:
Anders Grönvall, Pressansvarig Svenska Naturskyddsföreningen, 08-702 65 55
Telenors presstjänst: 08-41 00 75 55
Chatarina Holmberg, Miljöchef Telenor Sverige: 0709-61 42 49
chatarina.holmberg@telenor.com

Telenor är i Sverige en ledande helhetsleverantör av kommunikationstjänster, såsom mobil och fast telefoni samt datatjänster. Med kunden i fokus erbjuder Telenor sina tjänster till såväl privatpersoner som företag. Telenor representeras i Sverige även av Bredbandsbolaget, Glocalnet och Canal Digital och har totalt ca 2 500 anställda.

Telenor är ett av Norges största börsnoterade bolag med en omsättning under 2007 på cirka 92,5 miljarder norska kronor. Telenor är marknadsledande i Norge inom telekommunikation, datatjänster och mediedistribution, och har en betydande internationell verksamhet, speciellt inom mobilkommunikation. Telenor är noterat på Oslo Børs (TEL).