Mobilens möjligheter i fokus i Telenors nya kampanj

Telenors nya höstkampanj är en hyllning till mobilen. Kampanjen visar hur mobiltelefonen rymmer allt fler funktioner och vilka möjligheter det innebär, både för hemmet och för arbetet.

Med höstens kampanj vill vi visa fördelarna och flexibiliteten med att kunna använda sin mobiltelefon till mer än vanliga samtal. Den nya reklamfilmen visar hur exempelvis musik, böcker, mail, och TV, idag finns samlat i mobilen, säger Mattias Ringqvist, marknadschef Mobil Konsument, Telenor Sverige.

Kampanjen går på TV (TV 3, TV 3 Play, TV 4 Fakta, TV 4 Sport, TV 4 Play, Kanal 5 Play, TV 6, TV 8, Kanal 9, Discovery), internet, i print och butik. Filmen är gjord av B-Reel och är en fortsättning på vårens tidigare reklamfilmer med Daft Punks Technologic som musik.

Arbetsgrupp Garbergs:

• telenor
  • reklamkampanj
  • mobil kommunikation

Telenor Sverige är en ledande helhetsleverantör av moderna telekommunikationstjänster för privatpersoner och företag. Telenors nät för mobilkommunikation täcker 99 procent av befolkningen. I Telenor Sverige ingår även premiumleverantören Bredbandsbolaget och lågprisutmanaren Glocalnet och tillsammans har de över 2 miljoner mobilkunder. Telenor Sverige har cirka 2100 anställda.

Telenor är en av världens största mobiloperatör mätt i antal abonnenter med verksamhet i 14 länder i Europa och Asien. I Norden är Telenor marknadsledande inom telekommunikation, datatjänster och mediedistribution. År 2009 omsatte Telenor cirka 107 miljarder norska kronor. Telenor är noterat på Oslo Børs (TEL).