Per Sjöberg utsedd till ansvarig för Open Universe

Per Sjöberg har utsetts till ansvarig för Open Universe, Telenor Sveriges kommunikationsoperatör för tjänsteleverantör av bredband i så kallade öppna nät. Per kommer närmast från rollen som ansvarig för Telenor Sveriges förvärv av Tele2:s svenska fiber- och kabelverksamhet.

Open Universe är en del av Telenor Sveriges satsning på digitala fastnätstjänster och öppna nät. Genom Open Universe får boende i flerbostadshus tillgång till Telenors moderna nätinfrastruktur och ett brett utbud av tjänsteleverantörer. Nu har Per Sjöberg utsetts till chef för verksamheten som ingår i affärsområdet Consumer Marketing inom Telenor Sverige.

– Jag är mycket glad att Per har valt att tacka ja till att leda Open Universe. Per har lång erfarenhet inom Telenor och har tidigare varit ansvarig för Canal Digital Kabel-TV och nu närmast för Telenors förvärv av Tele2:s svenska fiber- och kabelverksamhet, säger Jonas Jegerborn, marknadschef Bredband & TV, Telenor Sverige.

Open Universe har samtidigt förlängt avtalet med Karlstads Bostads AB, det allmännyttiga bostadsbolaget i Karlstad. Avtalet sträcker sig till 2020 och omfattar cirka 7 500 bostäder.

Genom avtalet kan Karlstads Bostads AB fortsätta erbjuda sina boende tillgång till bredband med hög hastighet och ett brett utbud av leverantörer av moderna bredbandstjänster så som bredband, TV och telefoni tillsammans med smarta och säkra fastighetstjänster.

– Jag är tacksam för förtroendet att leda Open Universe och ser fram emot att få ta steget in i stadnätsmarknaden och öppna nät. Med sina förmånliga erbjudanden har Open Universe vuxit snabbt och jag ser fram emot att fortsätta arbetet med att etablera Open Universe som en stark aktör i Sverige, säger Per Sjöberg.

Per Sjöberg tillträdde sin nya roll den 11 juni.

• telenor sverige
  • telenor
  • open universe
  • per sjöberg