PlayNow Plus i Sverige - ett av världens största musikbibliotek i din ficka

Inom kort lanserar Telenor, i samarbete med Sony Ericsson, PlayNow Plus - en unik tjänst som ger full tillgång till en av världens största musikbibliotek till ett fast pris. Oavsett var du befinner dig kan du snabbt och enkelt ladda ner och lyssna på låtar, skapa spellistor och tipsa vänner - allt synkas automatiskt mellan mobil och dator.

PlayNow Plus, som blir en del av Telenor Musik, ger omedelbar tillgång till internationella såväl som svenska artister på ett enkelt sätt. Genom samarbeten med världens största skivbolag har Sony Ericsson skapat ett musikbibliotek med över två miljoner låtar. Inledningsvis säljs tjänsten med Sony Ericsson W902 Walkman, som är utrustad med allt som behövs för högkvalitativa musikupplevelser, bland annat ett minne på 8 GB som är förladdat med 1 000 aktuella låtar.

Erbjudandet, som lanseras i slutet av oktober, omfattar:

• sex månaders obegränsad, fri tillgång till PlayNow Plus från såväl mobilen som datorn, därefter fortsatt tillgång för 99 kronor per månad;
• snabb och enkel sökning, nedladdning och lyssning i mobilen eller via datorn - möjlighet att skapa spellistor och att få och ge tips;

• total frihet - PlayNow Plus synkar alla nedladdade låtar och spellistor automatiskt mellan dator och mobil;
  • du får behålla dina 100 mest spelade låtar, utan kopieringsskydd, för evigt.

- Genom PlayNow Plus ger vi våra kunder tillgång till obegränsad musiknedladdning oavsett var de befinner sig, till ett fast pris. Du kan upptäcka nya och gamla låtar när och där det passar dig, via telefon eller dator. Du laddar enkelt ner låtar och skapar dina egna spellistor, allt synkas automatiskt mellan dator och telefon. PlayNow Plus tar ett av världens största musikbibliotek till din ficka, säger Gunilla Dyrhage, Marknadschef Konsument, Telenor Sverige.

- Alla mobila konsumenter vill ha musik och innehåll till sina telefoner, men många upplever det som krångligt, långsamt och tidskrävande. Med PlayNow Plus försvinner dessa hinder och vi ger konsumenten frihet att söka efter, ladda ner, lyssna och rekommendera så mycket musik de vill - när som helst och var som helst, säger Ola Lilja-Molén, marknadschef på Sony Ericsson i Norden.

För mer information, kontakta:

Telenors presstjänst

Gustaf Brusewitz, PR-ansvarig, Sony Ericsson Norden och Baltikum
Telefon: 073-431 15 50, e-post: gustaf.brusewitz@sonyericsson.com

Telenor är i Sverige en ledande helhetsleverantör av kommunikationstjänster, såsom mobil och fast telefoni samt datatjänster. Med kunden i fokus erbjuder Telenor sina tjänster till såväl privatpersoner som företag. Telenor representeras i Sverige även av Bredbandsbolaget, Glocalnet och Canal Digital och har totalt ca 2 500 anställda.

Telenor är ett av Norges största börsnoterade bolag med en omsättning under 2007 på cirka 92,5 miljarder norska kronor. Telenor är marknadsledande i Norge inom telekommunikation, datatjänster och mediedistribution, och har en betydande internationell verksamhet, speciellt inom mobilkommunikation. Telenor är noterat på Oslo Børs (TEL).

Om Sony Ericssson
Sony Ericsson är en världsledande mobiltelefontillverkare med en försäljning på över 100 miljoner mobiltelefoner under 2007. En av företagets främsta styrkor är mångfalden. Verksamhet finns i över 80 länder, inklusive tillverkning i Kina och forsknings- och utvecklingsenheter i Kina, Europa, Indien, Japan och Nordamerika. Sony Ericsson bildades i oktober 2001 genom ett 50:50 joint venture mellan Sony och Ericsson. Företaget har sitt huvudkontor i London. Mer information finns på
www.sonyericsson.com