Premiär för förhandsbokning av Samsung Galaxy Tab hos Telenor

Nu lanseras Samsungs nya surfplatta Galaxy Tab som från den 30:e september kan förhandsbokas på www.telenor.se. Det är en av de första surfplattorna som släpps på den svenska marknaden.

Redan idag surfar närmare tre fjärdedelar, 74 procent, mobilt när de reser*. Med surfplattor blir det enklare att få en bra upplevelse exempelvis när man surfar, jobbar eller tittar på strömmad film.

– Det mobila beteendet har förändrats kraftigt de senaste åren. Med Galaxy Tab så kommer en helt ny produkt på den svenska marknaden som kommer skynda på den utvecklingen ytterligare. Nu kan man ringa, lyssna på musik, läsa böcker, se på film och surfa på en bra skärm som är lätt att bära med sig. Ett perfekt sällskap till den som exempelvis är på resande fot, säger Mattias Ringqvist, marknadschef Mobil Konsument, Telenor Sverige.

Samsung Galaxy Tab bygger på operativsystemet Android och fungerar, med headset, även som en vanlig telefon.

Samsung Galaxy Tab och Telenor Surfa Bas 369 kr/mån inkl moms vid 24 månader bindningstid.

För att förhandsboka Samsung Galaxy Tab, klicka här http://butik.telenor.se/galaxytab

Samsung Galaxy Tab

• Skärm: 7 tum
  • OS: Android 2.2
  • Minne: 16 gigabyte
  • Minneskort: upp till 32 gigabyte
  • Kamera bak: 3 megapixel
  • Kamera fram: 1.3 megapixel
  • Videoformat: DivX, XviD, mpeg4, h.263, h.264
  • Integrerad mail: MS Exchange Active Sync, Gmail
  • Mått: 190x120x12 mm
  • Vikt: 380 gram

*Källa: Telenor Nordic Mobility Report, en undersökning genomförd av Telenor Sverige om mobil kommunikation 2010. Undersökningen bygger på intervjuer med 2400 personer.

För mer information,
kontakta Presstjänsten
:

08-41 00 75 55

• samsung galaxy tab
  • telenor
  • surfplatta

Telenor Sverige är en helhetsleverantör av telekommunikationstjänster vars nät täcker 99 procent av landets befolkning. I Telenor Sverige ingår även premiumleverantören Bredbandsbolaget samt lågprisutmanaren Glocalnet. Tillsammans har de över 2 miljoner abonnenter, en omsättning på 10 982 miljoner kronor (2009) och cirka 2100 anställda. Läs mer på: www.telenor.se

Telenor-koncernen är en internationell leverantör av kommunikationstjänster inom tele-, data- och media. Utöver mobilverksamhet på 11 marknader i Norden, Central- och Östeuropa samt Asien har koncernen även en 40-procentig ägarandel i VimpelCom Ltd. med mobilverksamhet på 10 marknader. Telenor-koncernen är en av världens största mobiloperatörer med 184 miljoner abonnenter (Q2 2010), en omsättning på 98 miljarder norska kronor (2009) och cirka 40 000 anställda. Telenor är noterat på Oslo Børs (TEL). Läs mer på www.telenor.com