Telenor blir helhetsleverantör till Rädda Barnen

Rädda Barnen utökar sitt samarbete med Telenor Sverige och har tecknat ett avtal för fast telefoni. Sedan tidigare levererar Telenor deras mobiltelefoni. Det nya avtalet är en skräddarsydd lösning för mobil och fast telefoni.

– Rädda Barnen har behov av en kombination av bra mobila och fasta lösningar då många av medarbetarna sitter på olika orter i Sverige eller har uppdrag i utlandet. Genom att välja en helhetslösning får de en mer kostnadseffektiv lösning och kan samtidigt använda sig av mobilt arbetssätt, säger Mats Lundquist, affärsområdeschef Företag Telenor Sverige.

Rädda Barnen har ca 230 anställda med huvudkontor i Stockholm och med regionkontor utspridda runt om i Sverige. Deras internationella verksamhet drivs från åtta regionkontor och fyra landskontor som håller samman arbetet i ett sjuttiotal länder runt om i världen.

– Vi hade tidigare flera leverantörer av telefonitjänster och ville minska administrationen, inte minst kring fakturorna. Med en leverantör får vi bättre service och kontroll på våra kostnader, säger Peter Karlsson, chef för inköps- och serviceenheten Rädda Barnen.

För mer information, kontakta: Presstjänsten, Telenor Sverige 08-41 00 75 55

• mats lundquist
  • mobilt arbetssätt
  • telenor sverige
  • rädda barnen
  • mobiltelefoni
  • fast telefoni

Telenor Sverige är en ledande helhetsleverantör av moderna telekommunikationstjänster för privatpersoner och företag. Telenors nät för mobilkommunikation täcker 99 procent av befolkningen. I Telenor Sverige ingår även premiumleverantören Bredbandsbolaget och lågprisutmanaren Glocalnet.

Telenor är en av världens största mobiloperatör mätt i antal abonnenter med verksamhet i 13 länder i Europa och Asien. I Norden är Telenor marknadsledande inom telekommunikation, datatjänster och mediedistribution. År 2008 omsatte Telenor cirka 111 miljarder norska kronor. Telenor är noterat på Oslo Børs (TEL).